Academia de HR, o academie a resurselor

Sorin Faur are peste 18 ani experienta in domeniul Resurselor Umane, fiind implicat în ultimii 10 ani în coordonarea activitatii de HR din 14 tari pentru BDO. Sorin detine o diploma in Psihologie si Sociologie, un Master in Psihodiagnostic respectiv un altul in Psihologie Organizationala si Economica. Este de asemenea, absolventul unui program international de Executive MBA la Vienna University – Austria si Minnesota University – USA) si a absolvit un program de leadership si antreprenoriat la MIT, Massachusetts Institute of Technology, Sloan School of Management, USA. În 2016 a fost desemnat Speaker-ul anului 2016 in HR. In prezent este fondatorul proiectului AcademiadeHR.ro, companie de consultanta HR axata pe furnizarea de programe de training si servicii precum atragerea si recrutarea talentelor, reducerea fluctuatiei, cresterea nivelului de engagement si motivare, dezvoltare organizationala, managmentul performantei si cresterea productivitatii.

Ideorama: Un profil extrem de complex si o vasta experienta in domeniul resurselor umane. Cum a aparut ideea de afacere?

Sorin Faur: Mi-am inceput cariera ca psiholog-recruiter la Adecco, foarte aproape de venirea companiei in Romania. Am continuat ca Director HR la Ipsos si apoi HR Coordinator pentru Europa de Est si Balcani pentru BDO. Aproape 19 ani de munca si experienta in HR de companie, in proiecte de consultanta locale si internationale ocupandu-ma de mai toata gama de actvitati: de la identificarea si atragerea talentelor, la motivare si engagement, retentie si scaderea fluctuatiei, managementul performantei. Infiintarea unei firme de HR a fost o continuare fireasca deci si naturala a acestei istorii profesionale si un mod de a continua ce imi place sa fac.

Ideorama: Fiecare inceput este destul de anevoios. Ai pornit de unul singur sau alaturi de alti asociati?

Sorin Faur: Am pornit singur, dar acum la Academie suntem 5 parteneri. Alaturi de mine mai sunt: Mihaela Muresan (Branding de Angajator), Dan Mocanu (Inovatie si Gamification), Costin Ciora (Productivitate), Ioana Dragne (Managementul Carierei), oameni minunati cu o lunga istorie profesionala la randul lor si care pun pasiune in ce fac.

Ideorama: Domeniul resurselor umane este unul din ce in ce mai prezent, dar si indispensabil in cadrul comaniilor. Care a fost misiunea si scopul atunci cand Academia de HR a luat fiinta?

Sorin Faur: Am pornit Academia de HR ca un proiect care sa aduca un suflu nou pe piata serviciilor de profil, axandu-ne pe noul val de proiecte si idei de HR, pe inovatie si solutii care functioneaza. Misiunea noastra este sa abordam toate problemele importante de HR si sa contribuim prin cursurile, workshop-urile, evenimentele si resursele noastre la identificarea, atragerea si pastrarea talentelor in companiile din Romania. Motto-ul nostru este : Performanta prin Oameni! Credem sincer ca oamenii sunt realmente centrul oricarei companii.

Ideorama: Exista un background in domeniul resurselor umane si a abilitatii de descoperi in altii potentialul. In ce an a aparut Academia de HR?

Sorin Faur: Martie 2017. Iata deci ca s-a facut un an!

Ideorama: Ce servicii ofera compania si cum este promovata afacerea?

Sorin Faur: Avem 4 linii mari de servicii:

  1. Recrutare si Atragerea Talentelor: ajutam companiile sa identifice si sa acceseze surse uneori nebanuite de candidati pentru ca succesul oricarui proiect de recrutare este un bazin initial consistent de candidati de calitate. Multi cred ca nu mai sunt oameni in Romania care sa munceasca. Este adevarat ca sunt multi plecati si nu mai este la fel de usor, recrutarea nu mai inseama doar un anunt pus pe un site. De fapt oameni sunt inca, dar vechile tehnici de atragere si recrutare nu mai functioneaza pentru ca oamenii au alte asteptari azi de la companii.

  2. Retentia Angajatilor si Reducerea Fluctuatiei: fluctuatia este o mare problema astazi pentru ca este foarte scumpa si atunci ajutam companiile sa previna fluctuatia. Unul dintre cele mai eficiente instrumente este Retention Interviu cand, discutand cu oamenii pe baza unui ghid structurat, identificam intentia si motivatia lor de a pleca cat inca se mai poate face ceva pentru a-i tine. In felul acesta putem reduce fluctuatia si la jumatate cu efecte imediat vizibile.

  3. Motivare si Engagement: noi consideram ca nu numarul de angajati este important ci numarul si procentul celor motivati dintre cei existenti. Iata de ce, implementam solutii inovatoare de crestere a motivatiei angajatilor, spre beneficiul ambelor parti. Pana la urma cine vrea sa fie demotivat la locul de munca? Si aici exista un mit, legat de motivarea financiara. Sigur ca nimeni nu munceste gratis, importanta insa este intreaga Oferta de Valoare pe care o face o companie candidatilor sai – de la salariu, la locatie si respectul aratat anagajatilor – sunt multe beneficii pe care organizatiile pur si simplu nu stiu ca le ofera, nu stiu sa le vanda!

  4. Crestere si Dezvoltare: ne ocupam de cresterea si dezvoltarea angajatilor de formarea lor (avem o lunga lista de traininguri pe care o livram noi, fiecare dintre cei 5 Parteneri) si ajutam la implementarea de solutii moderne de Managementul Performantei. Livram traininguri de Recrutare Eficienta, Retentie si Securizarea Talentelor, Productivitate, Managementul Carierei, Management si Leadership, Comunicare, Employer Branding si multe altele.

  5. Ne adresam oricaror categorii de companii, de la companii cu 15 angajati la multinationale, pentru ca acoperim practic o gama larga de servcii de HR. Cu precadere, printre clientii nostri se numara firme care fac trecerea de la companii mici la companii medii ori mari si care vor sa gestioneze mai bine acest salt, antreprenori care vor sa se pozitioneze mai bine in piata depasindu-si concurentii si care au inteles ca nu pot face asta fara o investitie in oamenii lor. Vorbim foarte mult cu Directorii Generali, cu Directorii de HR, cu cei de Productie, ori de la Financiar, si desigur cu Antreprenori.

Ca mijloace de promovare, recrugem in principal la site-ul Academiei, la pagina de Facebook, participam la foarte multe evenimente de HR si, nu in ultimul rand, ne bazam pe recomandarile clientilor nostri.

Ideorama: Care sunt telurile Academiei in urmatorii cinci ani?

Sorin Faur: In principal ne propunem sa crestem pe ceea ce livram deja, sa ne ajutam clientii sa se dezvolte pentru ca astfel ne dezvoltam si noi. 5 ani este o perioada lunga deja, lumea se misca foarte repede, asa ca ne propunem sa fim mereu atenti la aceste schimbari si sa venim cu servicii de calitate de fiecare data.

Ideorama: Academia ofera servicii doar local sau si national?

Sorin Faur: Lucram la nivel national. Avem clienti in Bucuresti, in Timisoara, in Cluj, Constanta, Alba Iulia, Craiova…

Ideorama: Piata resurselor umane este destul de saturata. Ce aduce unicitate Academia de HR fata de celelalte companii in domeniu?

Sorin Faur: Este foarte greu sa fii unic in totalitate astazi, dar ne propunem sa fim distinctivi si o voce aparte. Iar ceea ce ne face distinctivi este in primul rand echipa noastra, cei cinci parteneri si reteaua noastra de colaboratori, fiecare un nume in sine, un specialist redutabil si cu multa experienta. In plus, oferim servicii pe care ni le dorim inovatoare si eficiente, rezolvand probleme. Nu vorbim din manuale (pe care le-am studiat) ci din practica de zi cu zi a sutelor de experiente si de clienti si probleme rezolvate.

Ideorama: Care sunt responsabilitatile ca fondator al unei afaceri?

Sorin Faur: Ca Fondator trebuie sa stii foarte bine ce vrei si pe ce directie vrei sa mergi. Este necesara o viziune puternica si care sa inspire. Dar in primul rand, ca Fondator trebuie sa asiguri coeziunea si centralitatea echipei, impreuna cu echipa, in directia aleasa.

Ideorama: Daca ar fi sa dati un sfat celor la inceput de drum in afaceri, care ar fi acela?

Sorin Faur: Niciodata nu este prea tarziu sa incepi, niciodata sa nu renunti la cei vrei sa faci cu adevarat. Este loc pentru fiecare, piete mult mai dezvoltate decat noi si care au 100 de ani de democratie si libertate in fata noatra si inca se dezvolta, inca au loc pentru antreprenori. Le recomand sa isi defineasca foarte clar directia de urmat si modul cum vor aduce valoare prin afacerea lor, ce au ceilalti de castigat. Pentru ca nu este afacere daca doar unul are de castigat ci devine afacere atunci cand (multi) altii vad un beneficiu. Idei sunt multe, alegeti-o pe cea care va atrage cel mai mult, diferenta vine din executie, de la cei care chiar se apuca de treaba, asa sunt multi visatori pe planeta. E mai greu la inceput, dar satisfactia este mai mare la urma.

Si desigur, niciodata nu e prea devreme! Aici vreau sa adresez in primul rand un indemn tinerilor: vedem tot mai multe afaceri de succes (ca sa nu zicem ca cele mai mari companii de azi au fost fondate de studenti la vremea lor) – indrazniti! Astazi se poate, cu o idee buna, cu pasiune si putina nebunie, poate iesi ceva minunat! Dovezile sunt peste tot in jurul nostru in companiile fondate de tineri!

Ideorama: Pareti un om implinit si conturat din punct de vedere al carierei. Daca ati avea sansa sa incepeti din nou cariera, ati face-o intr-un mod diferit?

Sorin Faur: Nu! Sunt multumit de cum s-au intamplat lucrurile si de deciziile pe care le-am luat. Am avut sansa de a lucra cu organizatii de exceptie, fiecare fiind ori lider ori in topul mondial, si astfel am invatat enorm. De la Adecco am invatat Recrutare si Leasing de Personal, de la Ipsos Management de HR adevarat (am venit ca angajatul 80, am plecat avand peste 1000 de colegi) iar de la BDO am invatat Business si Consultanta de top si despre Leadership.

Ideorama: Multi antreprenori nu au si calitati de lider. Care sunt calitatile de top ale unui bun antreprenor?

Sorin Faur: Cred ca sunt multe feluri de antreprenori, fiecare in felul sau, la fel de buni. Daca vorbim de anumite trasaturi personale insa, cred ca importanta este pasiunea si determinarea de a face ce iti place. Restul… vin de la sine, e o chestiune de timp. Pentru ca daca ceva deosebeste antreprenoriatul de faptul de a fi angajat atunci, printre altele, este chiar libertatea de a-ti alege exact ce vrei sa faci si de aici energia si entuziasmul celor mai multi dintre antreprenori. Cei care nu au pasiune.. nu vor avea nici energia sa depaseasca dificultatile!

Ideorama: De-a lungul parcursului probabil ca ati mai facut si alegeri mai putin inspirate. Ce ati invatat din greseli?

Sorin Faur: Din greseli inveti in primul rand ca nu exista sa nu existe greseli! Oricine greseste, lumea se schimba mereu, cine le stie pe toate, cine se adapteaza instantaneu? Important este sa nu renunti. Nu conteaza de cate ori ai cazut, ci de cate ori te-ai ridicat. Si astfel, fiecare greseala devine o lectie si o treapta pentru mai sus.

Ideorama: Apropo de mmentele de declin personal si de forta de a merge mai departe,  ce va motiveaza in general?

Sorin Faur: Dorinta de a face bine. In rest, pe fiecare dintre noi ne motiveaza sa ne implinim asteptarile, sa fim ceea ce ne dorim, sa evoluam, sa crestem, sa facem ceea ce ne place.

Ideorama: Multi antreprenori si dezvoltatori de afaceri au o viziune proprie a ceea ce inseamna succesul? Cum l-ati defini dumneavoastra?

Sorin Faur: Pai chiar asa: succesul este sa iti iasa ce ti-ai propus, sa iti atingi obiectivele. Din acest punct de vedere, orice succes este pe masura obiectivelor sale! Vorbind strict de Academie, succesul inseamna sa oferim clientilor nostri solutii eficiente care produc rezultate: sa ii ajutam deci sa isi gaseasca oamenii de care au atata nevoie, sa ii motiveze si sa ii retina in companii ramanand acolo de drag si pentru ca au mai multe oportunitati de dezvoltare si de crestere.

Ideorama: Cum ati cladit o baza a primilor clienti si cine sunt clientii carora va adresati?

Sorin Faur: La Academie a fost ”simplu” daca pot spune asa, caci ce este simplu in business? Insa, avand o lunga istorie profesionala, prezente publice si proiecte de consultanta, clientii au venit natural pentru ca la inceput este o problema de incredere si aceasta exista deja.

Ideorama: Ce carti cititi si ce teorii va ghideaza?

Sorin  Faur: Citesc mult despre Psihologie, Resurse Umane, Management si Leadersship, Antreprenoriat si desigur beletristica, in principal SF. Azi accesul la informatiie este extrem de facil, in 10 secunde iti poti cumpara o carte pe Kindle. Este bine sa fii la curent cu tot ce este nou in domeniul tau de activitate, oricum citesc cu drag despre ce imi place. Despre teorii: sunt multe! As spune doar ca eu cred in oameni si in talentul lor! Fiecare este daruit cu un talent, este misiunea fiecaruia sa il descopere si sa il valorifice!

Ideorama: 5 elemente pentru ca o afacere sa aiba succes?

Sorin Faur: 5 s-ar putea sa fie prea multe, daca vorbim de un antreprenor care iubeste ce face si face ce iubeste, aproape sigur succesul este garantat daca, spuneam, nelimitandu-se la un hobby, antreprenorul ofera valoare si altora. Pana la urma un business este de fapt un mecanism prin care cineva rezolva probleme pentru alti multi oameni, vine cu solutii sau indeplineste niste nevoi. Cu cat mai multi oameni multumiti, cu atat mai de succes afacerea! In rest, putem vorbi de o idee buna, de curaj, de seriozitate in executie, de marketing sau promovare. Daca sunt mai multi fondatori, calitatea si coeziunea echipei sunt fundamentale: dintre companiile cu mai mult fondatori, cele mai multe esueaza din motive ce tin de diferentele de viziune dintre acestia. Odata depasite, faptul de a fi echipa devine un avantaj de neoprit!

Ideorama: In afara de studiul indeaproape al oamenilor ce alte ce pasiuni aveti?

Sorin Faur: Muntele, marea, calatoriile, cititul, psihologia…

Ideorama: Credeti ca antreprenoriatul il avem in sange sau poate fi invatat?

Sorin Faur: Cu certitudine poate fi invatat. Procentul antreprenorilor este oricum in crestere, la un varf istoric, peste tot oamenii aleg calea freelancing-ului sau antreprenoriatului. Ori asta inseana ca se schimba ceva in genomul uman chiar acum? Nu evident, este vorba de conditii economice si istorice, de un val de mentalitate care promoveaza si incurajeaza libera initiativa, curajul, creativitatea si care da dreptul oricui sa face ce isi doreste. Ajuta orice fel de inzestrare naturala (precum capacitatea de a lucra cu oamenii sau un anumit talent care apoi devine baza pentru afacere), dar nu este o conditie necesara aceasta inzestrare. Pasiune sa fie, restul se invata: marketing, economie, client service, comunicare, contabilitate, etc.

academia de hr
Sorin Faur
Articolul precedent10 idei de afaceri pentru 2018
Articolul următorInterviu Mihai Albu – “arhitectul pantofilor”
Ce este Ideorama? De cate ori nu ati accesat site-uri fiind in cautare de idei de afaceri, satui poate sa munciti pentru alte companii? Ei bine, si eu ma numar printre aceia care au strabatut internetul in lung si lat in descoperire de noi idei. Am descoperit, ca doar fiind informat si la curent cu trend-urile in materie de afaceri, poti sa emiti pareri pertinente. Ideorama nu detine adevarul absolut, cum nici eu nu il detin, insa modelele prezentate in articole sau interviuri ale antreprenorilor din diferite domenii, pot aprinde acea scanteie creativa si te pot inspira. Cred cu tarie ca sunt oameni ce pot fi motivati de povesti, de parerile celor ce au reusit cu adevarat sau a celor ce in permanenta intreprind afaceri de succes. Bineinteles, este important cadrul geo-economic si social in care alegem sa ne dezvoltam afacerile. Daca si tu ai o poveste de afaceri interesanta si vrei sa-i inspiri si pe ceilalti, o poti face scriindu-mi pe adresa de e-mail: info@ideorama.ro. Mult succes!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.