Platforma GOiN redefinește jocul

De câțiva ani încoace întâlnim din ce în ce mai des termenul de platforma digitală. Practic, Google, Facebook, Uber, Airbnb, Booking și multe altele, funcționează cu succes pe ceea ce numim platforme digitale. Acestea au redefinit puternic relația dintre cumpărători și consumatori. Modelele de afaceri au fost revoluționate, astfel apărând nevoia adaptării strategiilor și conectarea la cât mai multe astfel de platforme.

Platformele tehnologice fac parte din viața noastră de zi cu zi când cumpărăm produse pe Amazon, Emag, când comandăm un Uber sau când ascultăm muzică pe Spotify. Acestea au apărut odată cu internetul, însă o calitate esențială o reprezintă posibilitatea lor de a conecta automat un număr considerabil de participanți. Pe de o parte consumatori, furnizori, parteneri, iar de cealaltă parte, ofertele de self-service.

O platformă devine valoroasă odată cu creșterea numărului utilizatorilor precum și a interacțiunii prospere dintre aceștia, astfel că, modele de afaceri sunt din cele mai creative și mai variate.

Odată cu dezvoltarea mobilității, s-a schimbat și paradigmă societății. Modul nostru de consum a evoluat încorporând în mare parte tehnologia digitală în procesul de achiziție, dorind să consumăm rapid și ușor în toate situațiile. Și mai presus de toate, căutăm cele mai bune oferte. API este elementul esențial al economiei platformei, oferind companiilor posibilitatea de a externaliza inovația.

Bineînțeles că apariția de noi provocări forțează anumite sectoare să se repoziționeze. Un lucru e sigur, tema transformării digitale este foarte prezentă în companii. Această tendință este reală indiferent de sector, indiferent dacă este foarte afectată, cum ar fi industria automobilelor și industria hotelieră, sau mai puțin, cum ar fi în sectorul energetic.

Este dificil, într-adevăr, să lansezi ceva care nu este încă bine definit, într-un context economic dificil, care necesită investiții substanțiale.

În timp ce crearea de noi surse de valoare reprezintă una dintre principalele provocări ale platformelor digitale, importanța intermedierii nu ar trebui subestimată. Deci, menținerea unei relații directe cu clientul este un avantaj strategic și economic. Dezvoltarea de platforme care să permită atât crearea de noi produse și servicii (noi surse de venit pentru partenerii de afaceri), propunerea unor noi caracteristici (pentru a obține atractivitate) și îmbunătățirea experienței clientului (pentru a îmbunătăți loialitatea) duc la crearea de parteneriate inovatoare și multisectoriale. Scopul este de a atrage cât mai mulți utilizatori și cumpărători pe platforma sa și de a-i și păstra.

Andrei MirlogeanuAndrei Mirlogeanu, absolvent de Informatică economică în cadrul Academiei de Studii Economice, specialist în Marketing și Web Developer are o atitudine entuziastă cu înclinații către proiecte vizuale sau tehnologice. Pasiunea către tehnologie se reflectă și în informațiile și cunoștințele din sfera tehnologică, considerând această știință disruptivă și cu impact major în viețile noastre.

GOiN a luat ființă în 2013 în urma unei epifanii avute de Andrei în timp ce savura un ristretto în Barcelona. Se află în ipostază de “a admira” cozile de turiști care își doreau, cu disperare, să acceseze diferite puncte culturale: teatre, spectacole de flamenco, expozitii de pictură, expoziții tematice Gaudi și așa mai departe. A perceput această situație că pe o provocare ce constă în gândirea unei platforme care să ajute turiștii să aibă o experiență mai bună și mai facilă în călătorii.

Rodul reflecțiilor sale, GOiN, urmărește ca utilizatorul să poată primi, stoca și organiza biletele, abonamentele, voucherele sau cupoanele pe telefonul său în format cod de bare și QRCode. Informațiile vor fi stocate pe telefon și într­-un cont online utilizând aplicația GOiN. De asemenea, GOiN oferă multiple facilități sociale (localizare evenimente și prienteni, distribuție prin share) și de management de bilete, respectiv evenimente.

Andrei Mirlogeanu

Ideorama: Am aflat cum a apărut, însă spune-mi te rog, cui se adresează platforma GOiN?

Andrei Mirlogeanu: Platforma GOiN se adresează:

• afacerilor care au ca subiect vânzarea de bilete (dar și acelora care vând asigurări, sau servicii medicale, de transport, etc … în general, cam tot ce se poate digitaliza) și doresc:

◦ să securizeze accesul (la mai mult de 300$ biletul nu cred că mai ești dispus ca organziator să folosești un QR Code trimis pe email)

◦ să aibă costuri reduse în ceea ce privește suportul pentru Vânzare și Livrare de e-bunuri

◦ să încaseze banii instantaneu în contul sau bancar, fără comision

• end-user-ilor care:

◦ doresc să găsească într-un singur loc propuneri interesante (cum spuneam mai sus asigurări, medical, transport, etc.)

◦ au nevoie să securizeze aceste bunuri (de exemplu, cardul de sănătate sau biletul la Metallica, la concertul de anul viitor)

◦ au nevoie de mobilitate (o aplicație securizată accesibilă de pe telefonul mobil – o să te mire faptul că nici Eventim nu oferă astăzi așa ceva)

◦ au nevoie de o aplicație care le ofere posibilitatea de a trimite bilete către prietenii lor și alte features specifice

În concluzie, această platforma oferă afacerilor și end-userilor reduceri de costuri, mobilitate și securitate. GOiN se adresează, deci, celor care orgaizeaza evenimente mici și medii (concerte, expoziti, stand-up comedy) în spații publice (pubs), precum și trainer-ilor, dar și celor care organizează workshopuri, cursuri și seminarii sau conferințe.

Ideorama: Goin-iștii au posibilitatea să creeze proiecte și să le vândă prin intermediul platformei? Cum se întâmplă acest lucru?

Andrei Mirlogeanu: Pentru a putea vinde prin GOiN îți vei configura prin exact 3 click-uri modulul de plata care va trimite banii de la cumparator în contul tău bancar (deci GOiN nu se atinge de banii tăi, încasezi 100% din valoarea bunului vîndut). Detalii pentru configurarea modului de plată aici: https://support.goin.mobi/configure-your-online-payment-settings/

Odată configurat modulul de plată, tot ce ai de făcut este să creezi proiecte pentru care utilizatorii finali vor cumpăra e-commodities (în acest moment doar bilete). Efortul de a crea un proiect GOiN este similar cu crearea unui eveniment pe Facebook, simplu și rapid. Detalii despre crearea unui proiect aici: https://support.goin.mobi/create-ristretto-project/

Ideorama: Devenind Organizator, ai posibilitatea de a seta plata online. Cu cine colaborați pe această latura?

Andrei Mirlogeanu: Am integrat pentru funcția de procesare a plătilor online pe Netopia mobilPay. Pentru Europa și SUA ne uităm către payPal, Stripe sau Braintree. Astfel vom putea avea acoperire globală și, cum este și normal, vom delega această funcție în ceea ce privesc plățile către servicii deja existente, validate și cunoscute.

Ideorama: Dacă ar fi să compari GOiN cu alte platforme, care ar fi acelea și ce puncte forțe întrevezi?

Andrei Mirlogeanu: GOiN este un marketplace similar cu Amazon, Booking.com sau Eventbrite.com, cu diferența că GOiN este gratuit – nu percepe niciun fel de comision. În plus de atributul FREE, este foarte important că GOiN este capabil să vândă nu doar bilete la evenimente, ci poate vinde o gama largă de e-commodities.Vom urmări cu atenție strategia de marketing și comunicare pentru a nu crea confuzie în rândul partenerilor de businesss și cel al utilizatorilor finali. În acest context, fiți pregătiți să va bucurați de GOiN Explorer atât în ce privesc biletele și zona de entertainment, dar și alte tipuri de e-commodities din zonele transport, asigurări sau medical și health. Nu uitați de calitățile mobile și secure pe care le veți găsi doar la GOiN.

Andrei Mirlogeanu

Ideorama: Cum vezi sectorul evenimentelor de afaceri?

Andrei Mirlogeanu: Ca fiind unul foarte atrăgător, atât din punct de vedere business, dar și emoțional. Ca business, în România există foarte mult potențial însă profesioniștii, adică viitorii Creatori de Proiecte în GOiN, nu au la această ora instrumentele pentru a putea crea și oferi publicului larg astfel de evenimente. Din punct de vedere emoțional, end-userii nu au o zona sau un marketplace care să le satisfacă nevoile și aspirațiile. Marketplace-ul GOiN le va oferi celor doi jucători, business și end-user, posibilitatea să se întâlnească și să relaționeze armonios. Vor avea o relație și experiențe fantastice împreună, asta vă garantez eu că se va întâmpla.

Ideorama: Ce caracteristici crezi că ar trebui să întrunească un bun manager?

Andrei Mirlogeanu: Ca absolvent de ASE, pentru mine manager sau management nu sunt decât un titlu, respectiv o știință. În consecință, ori ești Administrator (gândiți-va la administratorul de bloc care nu face altceva decât să pună în operă niște decizii simple), ori ești Leader. Leader-ul se poate educa, însă îți trebuie genialitate sau, mai simplu, talent. Ai nevoie să fi venit pe lumea asta cu o configurație specială.

Aș enumera doar câteva care mi se par obligatorii: să fii cinstit și dispus să generezi bine pentru cei de lângă tine, să fii harnic și dispus să te sacrifici pentru cei de lângă tine și 3, să fii inteligent emoțional și rațional. Observați că două dintre atribute se referă la relația managerului, cum spuneți voi, cu oamenii din jur.

Să nu credeți vreo secundă că Richard Branson de la Virgin și-a pierdut mințile odată cu succesul atins. Nu! El s-a “înțelepțit”, s-a cizelat și s-a dezvoltat de-a lungul acestui process și a ajuns astăzi să spună că pentru Virgin, cel mai important asset este angajatul. Înălțător, nu-i așa!? Branson este un leader, nu este un manager. Iar dacă el este la acest nivel, sunt convins că este înconjurat în compania sa de alți leaderi care sunt pe un nivel inferior sau superior în raport cu el.

Andrei Mirlogeanu

Ideorama: Sunt pregătiți românii pentru toate aceste soluții digitale?

Andrei Mirlogeanu: Suntem ființe care depindem foarte mult de “a evolua”. Despre români pot spune că intră mai mult în definiția lui Bill Gates care spunea că alegea “oamenii leneși” (fiind leneși, acești oameni căutau soluții scurte, soluții smart, spunea Gates; probabil nu întâmplător românii au fost națiunea numărul 3 din Microsoft) și atunci către ei ne vom duce arătându-le cât de mult îi ajută și cât de ușor este să facă switch către platforma GOiN care le va aduce beneficii majore de timp și bani, vor putea să fie leneși ☺ .

Despre vestici și nord-americani voi spune că aceștia sunt super-concentrați pe profit și le vom arata că suntem cel puțin la nivelul marketplace-ului Amazon, la nivel de potențial. Despre asiatici nu mai pot spune nimic, ei singuri și-au dat seama de foarte mult timp că spațiul și timpul sunt dimensiuni finite, insuficiente pentru ei. Concluzia este că vom avea success urmând acțiunea care ne definește ca oameni, anume a evolua. Nu avem de ales, asta dorim și asta simțim!

Ideorama: Ce i-ai sfătui pe cei ce intrentioneaza să dezvolte platforme digitale? Să-și construiască propria platfoma sau să se alăture prin sevicii uneia deja existente?

Andrei Mirlogeanu: Am activat mai bine de 10 ani în advertising și, pentru mine, criza din 2008 a fost de bun augur. Am renunțat să îmi pun atenția în advertising și am vrut să îmi deschid noi orizonturi; eram forțat de piața care cădea și de alte aspecte personale. Mi-am spus atunci: “Habar nu am și nici nu mă interesează cu ce mijloace și în ce în domeniu! Ai 3 luni să produci o nouă idee, să dai contur unui new business pentru viitorul tău, Dle Andrei Mirlogeanu!

Dacă ai senzația că se va putea altfel, află că sunt șanse foarte mari să te duci în jos cu o viteză foarte mare!”. Da, nu am avut prea multă înțelegere pentru mine atunci … mi-am creat un context de stress, o provocare intelectuală majoră. Să revin la întrebare acum și să dau sens la ce am spus anterior.

Cum noi le oferim absolut tot Creatorilor de Proiecte (afacerilor) și end-user-ilor astfel încât ei să creeze o sinergie care să le genereze beneficii, le voi spune celor care se gândesc la noi platforme digitale: integrați și adoptați la maxim ceea ce există astăzi în propunerile voastre viitoare și puneți toate resursele, abilitățile și talentul vostru pentru a aduce plus valoare. Fiți atenți la detalii și la ceea ce doresc sau au nevoie consumatorii, nu vă fie frică să provocați imposibilul! Fiți curajoși și îndrăzneți, garanția succesului este PLUS VALOAREA!

Andrei Mirlogeanu

Ideorama: Planuri și obiective sigur ai pentru viitor. Toți avem, în fond! Ce prevezi pentru perioada următoare?

Andrei Mirlogeanu: Obiectivele pe termen scurt ar fi consolidares în România și accesarea unei surse de finanțare de 2 milioane de euro. Obiectivele pentru 9-12 luni ar fi o finanțare de 5-10 milione de euro, urmat de un start în SUA. În primul rînd îmi doresc că acest proiect să devină un proiect românesc de foarte mare succes, monetizarea și exitul sunt obiective secundare.

Cred că România a demonstrat destul că este capabilă de tip #Rezist, acum este timpul să demonstreze că este capabilă și pentru #Exist. Încerc și îmi doresc să ajut comunitatea din care fac parte, România, să facă acești pași. O fac și mulți alții și asta este cu adevărat de apreciat. Le sunt recunoscător tuturor celor implicati în aceste direcții.

Pe de altă parte, nu cred că voi dori vreodată, indiferent de suma, să fac exit din acest proiect. Îmi doresc să creez un mediu propice pentru dezvoltarea acestui proiect precum și a celor care vor veni, doresc să îmbunătățesc sau să creez un context mai bun pentru inovatorii români care să aibă posibilitatea de a accesa mai bine resurse pentru dezvoltarea proiectelor lor.

Articolul precedentCiprian Ciceu, co-fondator BeTrader Academy România
Articolul următorEveniment – Learn to invest in your life
Ce este Ideorama? De cate ori nu ati accesat site-uri fiind in cautare de idei de afaceri, satui poate sa munciti pentru alte companii? Ei bine, si eu ma numar printre aceia care au strabatut internetul in lung si lat in descoperire de noi idei. Am descoperit, ca doar fiind informat si la curent cu trend-urile in materie de afaceri, poti sa emiti pareri pertinente. Ideorama nu detine adevarul absolut, cum nici eu nu il detin, insa modelele prezentate in articole sau interviuri ale antreprenorilor din diferite domenii, pot aprinde acea scanteie creativa si te pot inspira. Cred cu tarie ca sunt oameni ce pot fi motivati de povesti, de parerile celor ce au reusit cu adevarat sau a celor ce in permanenta intreprind afaceri de succes. Bineinteles, este important cadrul geo-economic si social in care alegem sa ne dezvoltam afacerile. Daca si tu ai o poveste de afaceri interesanta si vrei sa-i inspiri si pe ceilalti, o poti face scriindu-mi pe adresa de e-mail: info@ideorama.ro. Mult succes!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.