Aplicatia Toura ce-ti  face pofta de calatorii

Alina Ovesea, manager de proiect si specialist marketing, Alexandru Paraschiv, programator si arhitect IT. Impreuna, au dat forma si contur unei pasiuni mai vechi si anume calatoritul. Ambitiosi si increzatori in ideea lor, au reusit sa inglobeze in aplicatie mobila Toura, mai mult decat un cod de programare. Pe langa viziunile si visele lor, au integrat un sistem ce permite, ca prin utilizarea aplicatiei, sa creezi un tur digital al itinerariului pe care il parcurgi. In acest sens, aplicatia Toura, permite bifarea de locatii pe harta, adaugarea obiectivelor vizitate, informatii despre mijloacele de transport folosite, tipuri de cazare, etc. Fiecare punct de pe harta are o imagine distincta, colorata specific pentru a putea fi usor identificat. Toura este mai mult decat o idee de afaceri, este glasul muntilor si al indepartarilor care te cheama sa le descoperi la pas si nu numai.

Ideorama: Stiu ca voi calatoriti foarte mult, iar  incursiunile voastre sunt mult mai palpitante decat a-ti petrece timpul intr-un resort. Cum a luat nastere Toura si ce ofera ea?

Alina: Proiectul s-a nascut incet si organic. In timpul vacantelor noastre ne tot gandeam cum putem sa imbunatatim experienta calatorului, iar noi lucrand in domeniul IT si al aplicatiilor mobile raspunsul nu a intarziat sa apara. Ne intrebam cum putem sa calatorim mai eficient si am gasit aplicatii care acopera un oras cu cateva trasee pe harta si informatii despre obiective, dar erau limitate, acopereau anumite zone foarte turistice si cu un specific bine definit. Ce se intampla daca cineva vrea sa iasa din orasul respectiv, sa viziteze zone naturale, sau vrea sa descopere obiective mai putin cunoscute (de exemplu graffiti)? Atunci am facut legatura: ce util ar fi sa lasam la liber posibilitatea de a crea tururi, iar ca instrument de realizare sa fie o aplicatie mobila.

Toura App

Oricine poate sa devina ghid turistic si sa obtina un itinerariu turistic din propria calatorie. Este important de mentionat ca un tur in aplicatie se poate crea doar in teren, creatorul trebuie sa parcurga in realitate itinerarul respectiv pentru a inregistra traseul si pentru a pune puncte. Desi acest lucru reprezinta o provocare cateodata pentru ca in timpul calatoriei ai de-a face situatii reale care iti solicita atentia (ex: traversat strada, facut poze), noi credem ca tocmai faptul ca poate fi facut doar in teren ii confera autenticitate si credibilitate. Ai garantia ca cineva a fost in locul respectiv, ca a parcurs distanta respectiva in timpul masurat. E o radiografie a unei experiente reale si acest lucru este important.

Am pornit de la ideea de libertate si aceasta motivatie ne-a tinut in priza si a fost luminita de la capatul tunelului pentru noi. Libertatea este un concent cuprinzator, dar noi vrem sa-l aplicam in 2 directii:

  • libertatea de calatorii si in afara rutelor turistice si de a avea experiente adaptate pentru tine si pasiunile tale;

  • liberatea de a castiga bani din acesta pasiune si de a utiliza banii respectivi pentru alte calatorii. Libertatea de a fi de profesie calator.

Ideorama: Suna minunat si intr-adevar provocator. Alina, ce se intampla dupa ce ai stabilit itinerariul si cum vor fi stocate datele?

Alina: Aplicatia functioneaza oriunde in lume si nu e nevoie de internet pentru inregistrarea traseului. Cand esti hotarat sa faci un traseu: instalezi aplicatia (https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.toura.android) daca nu o ai deja, o deschizi, pornesti GPS, te autentifici si poti incepe turul. Noi recomandam inceperea tururilor in locul de intrare in tara / orasul respectiv – de exemplu, in aeroport sau in gara, pentru ca multi utilizatori vor veni prin aceleasi porti de intrare. Din momentul in care ai pornit turul, aplicatia inregistreaza traseul (ia o coordonata de locatie la cateva secunde) si il deseneaza pe harta. Exista posibilitatea de a pune pauza de la inregistrare (nu tot traseul unui creator este relevant din punct de vedere turistic si nu trebuie sa existe in aplicatie). Cand ai ajuns la un obiectiv, deschizi aplicatia (care pana in acel moment a functionat in fundal si nu a avut nevoie de asistenta ta in niciun fel) si adaugi un punct caruia ii spui ca este obiectiv si ce tip de obiectiv – avem zeci de tipuri de obiective din care poti alege (de exemplu piata, muzeu, gradina, munte, rau, pod, etc). Pe langa obiective, ne-am gandit sa adaugam si alte tipuri de puncte care sa marcheze anumite locuri importante in economia unei calatorii:

  • informatii – aici creatorii pot puncta sfaturi pentru siguranta sau legi si reguli locale de care trebuie tinut cont, informatii despre starea drumului (atentie gropi, drum neasfaltat, drum impracticabil cand ploua) si alte informatii organizatorice.

  • transport – aici cred eu ca oferim o valoare adaugata utilizatorului pentru ca este marcat pe harta fiecare mijloc de transport: de unde iei autobuzul, de unde incepe mersul pe jos, de unde iei masina. Toate aceste schimbari de mijloc de transport sunt marcate cu un tip de punct special si pe punctul respectiv se ofera si informatii ajutatoare: cat costa parcarea, de unde se ia si cat costa biletul de tren, programul de functionare al autobuzelor si la ce ora sa fii in statie, unde sa cobori (marcata printr-o alta schimbare de mijloc de transport.), etc. Astfel incurajam utilizarea mijloacelor de transport folosite de localnici. Nu e nevoie sa inchiriezi masina sau taxi pentru a ajunge intr-un loc mai izolat. Vei gasi in aplicatie toate informatiile sa ajungi acolo repede si ieftin.

  • cazare – creatorul turului poate sa adauge in turul sau cazarile pe care le-a folosit el, fie ca e vorba de un hotel de 5 stele sau un camping, noi tot cazare o numim.  Calatorul care foloseste turul respectiv vede cazarea aleasa de creator, o poate folosi sa nu. Ea vine cu un review de la creator cu informatii despre pret si conditii. Din astfel de puncte dorim sa monetizam. Creatorul turului adauga o cazare partenera, iar calatorul o poate cumpara direct din aplicatie. Astfel se vor monetiza tururile create, iar venitul se va imparti intre platforma Toura si creator.

  • mancare si alte servicii. Pe tur se pot adauga puncte pentru locatia unui restaurant, a unui bar, a unei piscine, a unei benzinaii, o spalatorie, sau alte tipuri de servicii dintr-o lista predefinita. Si aici se va putea monetiza similar cu planul pentru cazari.

  • sfarsit de zi – acest punct ii indica utilizatorului ce poate incadra intr-o zi, ce traseu are de parcurs, ce distanta si cat timp ii va lua. Este o organizare foarte utila pentru calator.

Dupa ce creatorul turului si-a terminat vacanta si doreste sa opreasca turul, are la dispozitie butonul de stop care va face fix acest lucru. Pana in momentul de fata turul este local in telefon, insa dupa finalizarea lui creatorul il poate urca pe server. O data ajuns pe server se vor calcula statisticile pe turul respectiv: distanta, elevatie, durata, etc. Acum toate modificarile care se fac pe tur (texte, poze, informatii) se vor face local si se vor salva pe server. Urmatorul pas este publicarea turului. Dupa ce a fost publicat un tur este disponibil spre vizualizare tuturor utilizatorilor si pe www.toura.eu.

Un tur dupa ce este urcat pe server poate fi modificat si din interfata web si din aplicatie. Interfata web este mai usor de folosit pentru scris text sau adaugat poze editate.

Ideorama: Caror persoane se adreseaza aplicatia?

Alina: Calatorilor activi, cei care nu isi imagineaza concediul stand pe sezlog, ci cotrobaind pe coclauri si pe vai, prin locuri incarcate de istorie si semnificatie, cautatorilor de comori in orase cunoscute sau mai putin cunoscute,  exploratorilor de insule cu barca pe mare, celor care imblanzesc potecile cu masinile sau motocicletele de teren, celor care cuceresc inaltimi la pas, celor care isi pun viata intr-o rulota si pleaca in lume, nostalgicilor care dorm leganati de tren in vagonul de dormit. Acestia sunt oamenii care vor impartasi experientele lor pentru ca doar atunci cand iesi din zona ta de conform si pleci in cautarea unor aventuri ai ce povesti. Atunci simti ca traiesti si cunosti.

Ideorama: Deja m-ai facut sa visez la vacanta! Se simte entuziasmul si pasiunea din felul in care vorbesti despre ea. Totusi, in marea de aplicatii ce pun la dispozitie tot felul de harti, ce aduce nou Toura in piata de aplicatii turistice si care sunt punctele forte?

Toura web 7

Alina: As mentiona mai multe puncte forte care ne diferentiaza:

  • continutul este personal si subiectiv si reflecta experientele, trairile si alegerile cuiva, respectiv ale creatorului. Un tur nu este o insiruire de obiective standard, universal acceptate si puse pe o lista de “trebuie vazut”. Iar combinatia fiecarui tur este unica pentru ca este personalitatea creatorului care defineste turul respectiv. Nu mai exista notiunea de autoritate. Oricine poate crea un tur de calitate daca se documenteaza.

  • vrem sa punem la punct un sistem prin care creatorii pot castiga din tururile lor. In platforma noastra vei putea sa cumperi un tur sau servicii si astfel creatorul respectivului tur va fi remunerat. Un tur poate avea atasat vanzarea de bilete de acces la muzeu, de bilete de tren sau avion, de cazari, o sponsorizare a unui brand (de exemplu un brand de masini de teren va sponsoriza trasee care se pot parcurge cu masina respectiva).

  • ai toate informatiile intr-un singur loc: traseu, orientare, obiective, cazare, transport. Acum informatia e raspandita pe internet si de obicei se refera doar la obiective, nu la un itinerariu, nu la organizarea unui calatorii, etc. Iar tururile din aplicatie vor fi in toata lumea si poti sa gasesti ceva pentru tine prin cautari specifice dupa filtre: mijloace de transport (daca vrei un tur cu bicileta, cu trenul, cu barca, cu masina), dupa numarul de zile, dupa efort, dupa tipuri de tururi (culturale – arhitectonice, istorice, artistice, bazate pe filme; naturale – trasee montane, acvatice; sau sportive – alergare, mountainbike, etc), dupa costuri, dupa limba si multe altele.

 
 
 

Ideorama: Utilizatorii isi planifica aceste tururi personale prin intermediul aplicatiei. Exista si o viziune mai larga a proiectului?

Alina: Noi ne propunem sa mapam toata lumea cu astfel de tururi create de utilizatori. Vrem sa devenim o enciclopedie, sa oferim optiuni oamenilor, sa ii ajutam sa isi descopere stilul de calator care li se potriveste, sa construim o comunitate.

Obiectivul nostru este sa facem turismul mai prietenos, mai accesibil, mai ieftin, mai eficient, mai sigur si sa-l aducem in era tehnologiei si a telefoanelor mobile. O sa ne dezvoltam in acest sens si o sa ne dorim sa crestem relevanta aplicatiei pentru calatori. Este un proiect la care avem de lucru pe perioada nedeterminta. Cum sa folosim telefonul in turism – sub aceasta provocare avem foarte multe planuri.

In plus Toura este un instrument pentru calatori si vrem sa il crestem cu ajutorul lor.

Ideorama: Deocamdata Toura exista doar in varianta Android. Intentionati sa o dezvoltati si pentru iOS?

Alina: Noi am pornit la drum cu ambele aplicatii, insa dezvoltarea pe iOS s-a oprit foarte devreme si nu am mai avut cu cine sa lucram. Am decis sa nu ne oprim ci sa continuam doar cu Android ca proof of concept urmand sa revenim asupra aplicatiei de iOS. Cautam in continuare un programator care sa ne ajute in acest sens. Este foarte important pentru noi sa acoperim si acest canal.

Ideorama: Aud mereu ca, pentru a dezvolta aplicatii, este nevoie de resurse financiare consistente. Trebuie sa fiti foarte bogati…

Alina: Imi place sa daram acest mit. Chiar nu am avut bani, insa am compensat altfel – cu timpul, cunostintele si pasiunea noastra. Am avut norocul sa gasim oameni cu care sa lucram, sa avem cunostintele si experienta sa dezvoltam acest proiect. Nu vreau sa induc in eroare pe nimeni, faptul ca nu ai bani poate genera probleme: totul merge mai greu, dureaza mai mult, faci mai multe compromisuri si cresc sansele sa renunti, dar si satisfactia e pe masura. Cumva faptul ca am reusit in conditiile astea e o confirmare in plus ca proiectul este unul care aduce valoare adaugata.

Ideorama: Cu cine ati colaborat in derularea proiectului?

Alina: Eu m-am ocupa de tot ce nu inseamna programare – management de proiect, indicatii de design, specificatii, functionalitati, testare, comunicare, scriere de texte, traduceri, editare de poze, comunicarea pe social media, etc.

Alex are o experinta vasta de peste 10 ani ca programator si a dezvoltat baza de date, serverul, interfata web si toate aspectele tehnice legate de proiect.

Pentru aplicatia de Android am colaborat cu 2 programatori: Bogdan Zurac si Madalin Balanescu.

La aplicatia de iOS nu am reusit sa dezvoltam foarte mult.

La design si pentru site am lucrat cu un webdesigner. Si cam asta e echipa.

Ideorama: Care sunt planurile pentru viitor? Veti ramane in domeniu, dezvoltand si alte idei de aplicatii?

Alina: Noi ne-am gasit aplicatia de suflet si nu vrem sa facem altceva. Vrem sa o crestem pe asta. Avem atat de multe planuri de viitor. Vrem sa generam si sa afisam mai multe filtre si statistici pe care utilizatorii sa le foloseasca in planificarea unei calatorii:

  • filtre pe zile: sa vezi ce e de facut in fiecare zi

  • filtru de transport si marcarea traseului diferentiat in functie de mijlocul de transport folosit

  • statistici pe puncte de sfarsit de zi care sa ofere informatii despre a doua zi: cat de incarcata e ca timp si distanta, ce cheltuieli prezinta, la ce ora se face trezirea, etc.

  •  sa construim o comunitate care sa discute pe marginea tururilor, sa solicite clarificari, etc.

Aplicatia are atat de mult potential de a creste incat avem liste de task-uri cu ce sa facem pentru urmatorii 2 ani. Ne-am gasit proiectul „pereche”. Nu vrem sa facem altceva, nu vrem sa il vindem, nu vrem investitori. Daca se poate sa lucram la el toata viata ar fi perfect, pentru ca imbina pasiunile noastre: calatoriile si proiectarea de solutii tehnice. Avem rabdarea si ne dorim sa construim o comunitate de oameni si impreuna sa il dezvoltam.

Articolul precedentCum sa gasesti rapid o idee de afaceri?
Articolul următor23 de domenii din care te poti inspira pentru dezvolta idei de afaceri
Ce este Ideorama? De cate ori nu ati accesat site-uri fiind in cautare de idei de afaceri, satui poate sa munciti pentru alte companii? Ei bine, si eu ma numar printre aceia care au strabatut internetul in lung si lat in descoperire de noi idei. Am descoperit, ca doar fiind informat si la curent cu trend-urile in materie de afaceri, poti sa emiti pareri pertinente. Ideorama nu detine adevarul absolut, cum nici eu nu il detin, insa modelele prezentate in articole sau interviuri ale antreprenorilor din diferite domenii, pot aprinde acea scanteie creativa si te pot inspira. Cred cu tarie ca sunt oameni ce pot fi motivati de povesti, de parerile celor ce au reusit cu adevarat sau a celor ce in permanenta intreprind afaceri de succes. Bineinteles, este important cadrul geo-economic si social in care alegem sa ne dezvoltam afacerile. Daca si tu ai o poveste de afaceri interesanta si vrei sa-i inspiri si pe ceilalti, o poti face scriindu-mi pe adresa de e-mail: info@ideorama.ro. Mult succes!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.