Creativitate și inovație pentru succes

Dacă privim în urmă cu chiar 20 de ani, termenul de creativitate ar fi fost atribuit artei și creațiilor artistice. Companiile de astăzi recunosc importanța creativității, oferindu-i noi și noi valențe. Creativitatea înseamnă mai mult decât artă, designul sau dezvoltarea de conținut. În peisajul modern al afacerilor de astăzi, “creativitatea” trebuie să includă cele mai bune practici, cum ar fi gândirea de proiectare ca instrument de afaceri și soluții creative la problemele de afaceri.

Tendințele digitale din 2018 indică faptul că organizațiile de top utilizează design-ul și creativitatea pentru a-și susține tehnologia existentă, dar pentru inovațiile în curs de desfășurare. Și asta, cu numeroase beneficii. Multe companii se bazează pe experiențele clienților, iar acest lucru le poziționează în top. Se pare că livrarea unei experiențe inovative către clienții finali dau măsură succesului.

Când spunem că educația este importantă, nu o gândim doar la nivel de școală primară sau universitară. Uneori creativitatea și stimularea acesteia vine din surse cât mai variate de informare. Este nevoie de o gândire și o adoptare holistică pentru a transpune ideile în cele mai moderne practici de afaceri. Doar așa poți depăși concurența și, implicit, să te menții în vârf.

Pentru aceasta este necesar:

  • Să adopți design thinking

Un proces de gândire complex începe cu o provocare bine definită, menit să înțeleagă clientul, de unde și zicala “să te pui în pantofii clientului”. Odată grupate aceste informații, se pot dezvolta produse, iar designerii redefinesc provocările și le dau o nouă formă.

Odată proiectat produsul, companiile pot dezvolta eficient și soluții încercând abordări finale pentru a se potrivi cu dimensiunea proiectului. Procesul este aproape ciclic și repetitiv până când obiectivele sunt îndeplinite.

 

Din ce în ce mai mult, companiile folosesc gândirea analitică și de design pentru a dezvolta o soluție eficace pentru clientul final. Multe produse au apărut din fuziunea altor două, cumva pentru a idealiza prototipul de bază.

  • Rezolvă probleme creativ

Soluționarea problemelor într-un mod creativ este o abilitate căutată de majoritatea companiilor. Cu abilitatea de a gândi outside the box, forța de muncă de mâine va deține elemente distinctive față de roboți și față de automatizare.

Consider că alături de inteligență emoțională a noastră ca om, creativitatea este vitală în rândul celor care vin din urmă și care vor trebui să țină pasul cu cerințele care vor evolua, de asemenea. Mi-aș dori să văd că și la noi se înțelege această importanță și că școlile vor introduce ore de design-thinking sau alte metode de stimulare a creativității încă de la cel mai jos nivel de pe treapta evoluției școlare.

Dacă afacerea ta nu se situează încă în top este esențial să înțelegi și să adopți această paradigmă a creativității – tineri sunt nevoiți să adopte acest model de gândire și să găsească soluții creative la rezlovarea problemelor.

  • Schimbă-ți mentalitatea

Nu te aștepta ca schimbările să apară într-o secundă după adoptarea gândirii creative căci nu fiecare dispune sau utilizează la maxim potențialul creativ.

Pentru a eficientiza gândirea și pentru a duce la o nouă dimensiune de înțelegere a creativității este ideal să dea un exemplu cei care sunt conducători de afaceri, cei ce le promovează și alți actori-cheie care trebuie să depășească gândirea unidimensională.

creativitate si inovatie

Dincolo de aceasta, companiile au nevoie să integreze automatizarea, inteligența artificială (AI) și Machine Learning pentru a face loc timpului de creație. Este o bună ocazie ca tehnologia să faciliteze viață noastră și implicit a companiilor oferindu-le un avantaj competitiv major.

Companiile pot deveni mult mai dinamice, oferind experiențe inedite clienților.  Viitorul pare să fie împânzit și dominat de persoane creative, oameni de acțiune capabili să rezolve inteligent și creativ probleme. Sub aspectul ideilor de afaceri, nevoile clientului de astăzi vor fi ideile adacerilor de mâine.

Articolul precedentEveniment – Curs Reducerea Fluctuației de Personal și Securizarea Talentelor
Articolul următor32 de idei de afaceri pentru 2019
Ce este Ideorama? De cate ori nu ati accesat site-uri fiind in cautare de idei de afaceri, satui poate sa munciti pentru alte companii? Ei bine, si eu ma numar printre aceia care au strabatut internetul in lung si lat in descoperire de noi idei. Am descoperit, ca doar fiind informat si la curent cu trend-urile in materie de afaceri, poti sa emiti pareri pertinente. Ideorama nu detine adevarul absolut, cum nici eu nu il detin, insa modelele prezentate in articole sau interviuri ale antreprenorilor din diferite domenii, pot aprinde acea scanteie creativa si te pot inspira. Cred cu tarie ca sunt oameni ce pot fi motivati de povesti, de parerile celor ce au reusit cu adevarat sau a celor ce in permanenta intreprind afaceri de succes. Bineinteles, este important cadrul geo-economic si social in care alegem sa ne dezvoltam afacerile. Daca si tu ai o poveste de afaceri interesanta si vrei sa-i inspiri si pe ceilalti, o poti face scriindu-mi pe adresa de e-mail: info@ideorama.ro. Mult succes!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.