Pasi catre idei de afaceri ingenioase
 

Din multitudinea de idei generate de marea de oameni, este dificil sa o alegi pe cea care sa fie rentabila, sa ti se potriveasca si sa fie si cea castigatoare. Orice afacere ai vrea sa incepi, totul sta intr-o idee. Faptul ca ideea deja exista sau mai rau, ca nu ai idei, nu te poate opri din a “fora”. Totul, pana la urma, se invarte in jurul productivitatii, al implinirii personale si al incercarii de a-ti face traiul mult mai usor. Orice ai intreprinde, este necesara pasiunea si determinarea.

Daca nu esti genul care sa-si bata capul cu detalii si amanunte, ia o idee de afaceri deja existenta, cea care te atrage cel mai mult si gandeste-te ca inainte ca multe afaceri sa ajunga sa aiba succes, nimeni n-ar fi banuit magnitudinea lor. Totul depinde de amprenta care i se atribuie noii viziuni.

3 etape pentru a gasi idea de afacere ideala:

  • Incadreaza activitatea. In ce domeniu doresti sa te lansezi?

  • Vei vinde produse sau servicii? Sau ambele?

  • Defineste tipul de client si tipul de oferta.

  • Identifica problemele

  • Creeaza oferte tentante

  • Cladeste planul de afaceri

Pentru a putea identifica ideile si pentru a le aduce imbunatatiri, analizeaza atent fiecare idee in parte completand urmatorul tabel:

idei de afaceri

 Cum gasim ideea de afaceri rentabila?

Dorinta de a deveni independenti si de a gasi activitatea care ne face placere, ne pune in situatia de a cauta metoda cea mai buna de castig. Cum au reusit altii si de ce anume au tinut cont?

Noi, romanii suntem oameni creativi si curajosi, dar cred ca lipseste doar un dram de determinare. Exista o bariera si anumite limite peste care ne este frica sa trecem.

Un bun antreprenor trece prin toate etapele pentru a ajunge la buna stapanire a competentelor de vanzari, marketing, finante, logistica si multe alte, tinand cont de tendintele actuale. Cand am ales sa dau forma unui blog cu idei de afaceri, a fost tocmai din necesitatea de a gasi o solutie, de a raspunde intrebarilor pe care mi le puneam. Stiu, internetul abunda in tot felul de idei sau oportunitati de afaceri, insa nu am gasit intr-un loc toate raspunsurile si obosisem sa dau din articol in articol pentru farame de idei sau solutii. Unde mai pui ca, integrarea intr-o comunitate de afaceri, nu e prea este la indemana oricui. Mi-am dorit sa creez un adevarat hub al ideilor cu oameni reali si competenti care sa inteleaga si sa sprijine pe cei ce sunt la inceput de drum.

Un mecanism de generare a ideilor?

Prioritar este sa stabilesti ce fel de societate se preteaza ideii tale. Fie ca vrei o afacere online sau un simplu start-up, vrei sa fie o afacere rentabila.

Cum sa gasesti inspiratia pentru ideea ta afacere?

Daca ne uitam la SUA, putem gasi idei inovative si cu real succes, dar oare vor avea succes si la noi?

Japonia, are de asemenea idei de afaceri trasnite si ciudate, insa acestea tema va face obiectul unor postari viitoare cand voi incerca sa “ma plimb” virtual prin modelele de afaceri din intreaga lume.

Cand spunem tonomat, ne gadim la acel aparat care furnizeaza bauturi racoritoare sau cafea, dar oare, daca am plasa produse neobisnuite in aceste tonomate, ar avea cautare? Comportamentele cumparatorului pot fi diferite si chiar si cele mai indraznete idei pot fi de succes daca sunt marketate corect. Clientii se educa, iar specularea nevoilor marii majoritati, reprezinta unul dintre raspunsurile la intrebarea de mai sus.

O platforma de servicii inchiriere masini intre proprietari poate parea ciudata, insa gandeste-te ca acest nou concept este deja functional in Franta, iar principiul este pe cat se poate de eficient. Atunci cand detii o masina si nu o folosesti, nu iti aduce niciun beneficiu. Inchirierea catre cineva care are nevoie, poate oferi avantaje de ambele parti.

Romania, detine podgorii destul de cunoscute si cu productie de vinuri bune. Sunt ele suficient de cunoscute strainilor? Putem crea povesti pe care mai apoi sa le impachetam frumos pentru cei interesati de vinurile si cultura vinurilor romanesti.

Cu ocazia unui workshop la care am asistat, pe tema ideilor de afaceri si a initierii in ale antreprenoratului, a fost prezentata urmatoarea metoda de a genera idei de afaceri rentabile:

 Cu dorinta, perseverenta si determinare, poti gasi un model de afacere care sa fie adaptabil nevoilor si cerintelor pietei. Sper ca cele cateva idei oferite sa te ajute sa beneficiezi de acel enlightenment productiv.

Articolul precedentInterviu Cristian Memetis – Owner Viacasa  (agentie imobiliara)
Articolul următorInterviu Alina Ovesea – Alexandru Paraschiv (dezvoltatori aplicatie mobil Toura)
Ce este Ideorama? De cate ori nu ati accesat site-uri fiind in cautare de idei de afaceri, satui poate sa munciti pentru alte companii? Ei bine, si eu ma numar printre aceia care au strabatut internetul in lung si lat in descoperire de noi idei. Am descoperit, ca doar fiind informat si la curent cu trend-urile in materie de afaceri, poti sa emiti pareri pertinente. Ideorama nu detine adevarul absolut, cum nici eu nu il detin, insa modelele prezentate in articole sau interviuri ale antreprenorilor din diferite domenii, pot aprinde acea scanteie creativa si te pot inspira. Cred cu tarie ca sunt oameni ce pot fi motivati de povesti, de parerile celor ce au reusit cu adevarat sau a celor ce in permanenta intreprind afaceri de succes. Bineinteles, este important cadrul geo-economic si social in care alegem sa ne dezvoltam afacerile. Daca si tu ai o poveste de afaceri interesanta si vrei sa-i inspiri si pe ceilalti, o poti face scriindu-mi pe adresa de e-mail: info@ideorama.ro. Mult succes!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.