Idei de afaceri, creativitate si succes

În cele câteva idei de afaceri pe care am ales să le încerc de-a lungul timpului am pus, înainte de toate, pasiune. Îmi amintesc și acum cu nostalgie de primul proiect în care m-am aventurat. Bineînțeles, ideea a apărut în urmă unei necesități identificate din postura mamei tinere și care frecventa locurile de joacă pentru copii. 

Astfel, a apărut prin 2006, Kiddydaddy. Am construit de la zero un business despre care nu știam mare lucru întrucât fusesem doar consumatoare de servicii de acel gen. Știam doar cum mi-ar plăcea mie și copilului meu să ne simțim într-un astfel de loc. Locul de joacă se întindea pe un spațiu de 200 mp, iar pe încă 150mp, o cafenea, o bucătărie, vestiare și alte  anexe. 

idei de afaceri

A fost o experiență interesantă și pot mărturisi că m-am implicat cu plăcere și cu cel mai mare interes în tot ce a ținut de amenajare, autorizații și organizarea evenimentelor pentru copii. De multe ori numărul acestora depășea 30, la care se mai adăugau și părinții aparținători. Aceștia aveau la rândul lor nevoie de un spațiu de socializare. 

Din această incursiune am învățat foarte multe și mi-am dat seama cât de important este să poți identifica o nevoie și o oportunitate. Am învățat deasemenea, ce merge și ce nu într-o afacere. Pentru unele afaceri este nevoie câteodată doar de multă determinare și motivație. 

Uneori, afacerile pot fi începute cu un capital mic, iar dacă chiar nu ești acel tip 9-17 și vrei să deții controlul, vei găsi cu siguranță cheia către o idee care să te împlinească.

Și chiar dacă te situezi încă în acel loc cu program fix, sigur ți-ai pus întrebarea cum ar fi dacă ai avea independența de a realiza fix ceea ce îți place. Acea mică voce îți spoteste în permanență că poate ești capabil de mai mult și de aceea poate ai și venit pe un site cu idei de afaceri. 

Un bun antreprenor și “cu stofă”, cum e vorba, are planuri mărețe și idei pe care arde de nerăbdare să le pună în practică. El va ști cum să se adapteze schimbărilor și să își asume riscuri. Indiferent de domeniul care te pasionează și în care întrevezi un potențial, totul necesită o structura sau un model economic durabil.

Fie că vrei să rezolvi o problema socială sau de mediu, într-o industrie a viitorului sau una deja pe val, îți vei dori să creezi ceva durabil și de impact pentru cei din jur. Lipsa de experiență, bani sau alte lucruri, te-ar putea intimida, însă există o mulțime de mici afaceri cu bani puțini și care țin doar de determinare și implicare într-un mod creativ.

Am auzit de foarte multe ori de asemănarea începerii unei afaceri cu turnarea fundației unei clădiri. Depinde de proiect și de cât de solidă este structura pe care urmează a fi construită aceasta. Nu ai o fundație solidă, la primul cutremur sau la prima intemperie, vor apărea breșe.

Chiar dacă alegi să faci schimbarea vieții tale și să începi o afacere, trebuie să știi că nu vei scapa de muncă sau stres. Vei lucra poate mai multe ore ca în vechea situație, va trebui să fii chibzuit cu cheltuielile și să îți asumi responsabilități poate mult mai mari. De asemenea, va trebui să iei cele mai bune decizii și să fii pregătit să înfrunți criticile. Bine, dacă ar fi ușor, toată lumea ar deveni antreprenor.

Alegerea ideii de business va fi probabil cea mai importantă decizie atunci când te vei hotărî să începi. Te-ai putea gândi că o idee cu totul și cu totul nouă ar prinde sau că ai putea comercializa un device fantastic, dar clar, acesta nu va fi singurul aspect pentru a asigura succesul. Înainte de a alege o idee, valideaz-o și să adună niște feedback-uri de la cei din jur. 

Odată aleasă ideea, va trebui să te diferențiezi de concurență și să adopți strategii pe măsură. Îți vei pune întrebări despre publicul țintă, piață și concurență.

După părerea mea, în loc să te focusezi pe strategia concurenței mai bine îți dezvolți propria strategie care să te diferențieze și să aduci noi elemente conform propriei viziuni. Pe o piață hipersaturata este nevoie de creativitate și idei geniale.

Vei avea nevoie de un plan al bugetului care să fie suficient de închegat pentru o perioada de câteva luni. Dacă nu dispui de suma necesară, atunci va trebui să te gândești să obții finanțare externă. 

Dezvoltarea unei strategii de marketing va duce și la atragerea primilor clienți. Ai nevoie de acel brand awarness pentru a-i face conștienți că deții soluția ideală pentru problemele acestora. Marketingul poate fi destul de greu de înțeles dacă nu găsești abordarea potrivită fără a cădea în mirajul de a investi sume mari într-o anumită campanie. Pentru început trebuie să testezi sume mici în mai multe strategii. 

Odată înțelese aceste aspecte, vei pune la punct o misiune și un mesaj pe care le vei transmite pe canalele ce se vor dovedi a fi cele mai rentabile. Apoi, clienților atrași va trebui să le vinzi ceea ce tu ai promis în mesaj. Rezolvarea problemelor lor! 

Ei bine, partea aceasta mi s-a părut cea mai grea și trebuie să fii structurat într-un anume fel pentru a fi un om de vânzări. Vânzarea, în sine, nu implică mare lucru, ci mai degrabă, procesul premergător. Poți întâmpina teama că vei fi respins sau că produsul tău nu este suficient de bun și asta ar stârni nemulțumirea clienților. Va trebui însă să te aduni, căci vânzările generează veniturile de care afacerea are nevoie pentru a rezista și funcționa.

În încheiere, îți voi sugera trei idei de afaceri ce pot fi derulate la începutul verii, urmând că tu să decizi dacă ți se potrivesc sau nu. Pentru unele, sezonul poate că deja a început, dar le poți lua în calcul pentru anul viitor. 

La finalul iernii am constatat nevoia de a-mi aranja grădina, astfel izbindu-mă de problema găsirii unor persoane pricepute în scarificarea, tunderea, reinsamantarea, reîmprospătarea cu substanțe nutritive a gazonului din propria-mi curte. Așa că, iată o idee ce are căutare, venită dintr-o necesitate. 

gradinarit

  1. Grădinăritul și amenajarea curților este la mare căutare odată cu dezvoltarea ansamblurilor rezidențiale. Și este o afacere cu mai puțin potențial să se mute complet în online precum multe alte afaceri. Ai putea începe cu un centru de vânzare a câtorva plante, oferind servicii de amenajare și îngrijire lunară.
  2. Bar de vinuri. Poate unii dintre voi, care ați călătorit prin lume, ați remarcat acele localuri în față cărora era adunată o puzderie de lume ce socializa și sorbea cu poftă din pahare mari cu licoare bahica. Cum vara este un moment bun să ieși cu prietenii sau să te relaxezi la un pahar de vin care să-ți încante simțurile, această idee poate fi rentabilă. Poți începe cu un meniu de snak-uri limitat, dar pe care ulterior poți să-l extinzi pentru a deveni un restaurant cu servicii complete. De asemenea, o muzică live, poate jazz sau ceva de calitate, îți va atrage cu siguranță potențialii clienți în nopțile caniculare. Dacă deschizi un bar de vinuri, ar fi bine să ai produse de calitate. Poți oferi câteva alimente de calitate excelentă, potrivite pentru vin, cum ar fi brânzeturile asortate, nuci și ceva fructe confiate. idei de afaceriOferi practic o experiență plăcută simțurilor!
  3. Organizarea de evenimente. Poate te gândeșți că este o muncă titanică și că nu ai putea face față. Eu una, consider că poate fi o activitate ce îți poate aduce multe împliniri. Vei reuși să interacționezi cu diverse persoane, vei avea posibilitatea să fii creativ și să dai formă celor mai inimaginabile idei. Te poți gândi întâi la planificarea de nunți sau la organizarea de reuniuni și evenimente culturale sau de afaceri. Te poți specializa în petreceri pentru copii sau evenimente corporate. Începe acolo unde te simți confortabil și unde simți că ți-ai putea aduce aportul.

idei de afaceri

Atât pentru astăzi, iar dacă ai sugestii și alte idei pe care le-ai putea împărtăși, nu ezita să comentezi. Happy monday!

Articolul precedentTransformarea digitală și impactul în rândul companiilor
Articolul următorImportanta logo-urilor si imaginea care vinde
Ce este Ideorama? De cate ori nu ati accesat site-uri fiind in cautare de idei de afaceri, satui poate sa munciti pentru alte companii? Ei bine, si eu ma numar printre aceia care au strabatut internetul in lung si lat in descoperire de noi idei. Am descoperit, ca doar fiind informat si la curent cu trend-urile in materie de afaceri, poti sa emiti pareri pertinente. Ideorama nu detine adevarul absolut, cum nici eu nu il detin, insa modelele prezentate in articole sau interviuri ale antreprenorilor din diferite domenii, pot aprinde acea scanteie creativa si te pot inspira. Cred cu tarie ca sunt oameni ce pot fi motivati de povesti, de parerile celor ce au reusit cu adevarat sau a celor ce in permanenta intreprind afaceri de succes. Bineinteles, este important cadrul geo-economic si social in care alegem sa ne dezvoltam afacerile. Daca si tu ai o poveste de afaceri interesanta si vrei sa-i inspiri si pe ceilalti, o poti face scriindu-mi pe adresa de e-mail: info@ideorama.ro. Mult succes!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.