Importanta logo-urilor. O imagine care vinde este imaginea castigatoare

Care sunt diferitele efecte ale logo-ului în marketingul unei companii?

Un bun logo materializează compania și îi concretizează obiectivele. Într-adevăr, oferă o identitate care permite consumatorilor să identifice acea companie din multitudinea de brand-uri existente. Cu alte cuvinte, logo-ul reflectă compania și ceea ce ea oferă. Astfel, un logo reușit poate poziționa compania pe o anumită piață sau o poate exclude.

De exemplu, pot aminti logo-ul mărcii “Coca-Cola”, care transmite imaginea companiei. Odată ajuns la inima publicului, logo-ul dă credibilitate produselor acelei companii. Acest aspect este foarte important pentru parcursul oricărei organizații. De aceea, atunci când ești pe cale să alegi logo-ul, acordă o deosebita atenție deoarece va avea o influență majoră asupra succesului ulterior. Cu alte cuvinte, un logo evocator va contribui la comercializarea a ceea ce compania oferă.

china

Trăim într-o lume a logo-urilor și a reclamelor, astfel venindu-mi în minte Koreea de Sud, când am vizitat-o prin 2002. Efectiv m-a copleșit multitudinea de reclame și semne de pe clădiri și străzi. Nu am putut să nu fac comparația cu partea nordică, în care singurele semne sau imagini sunt cele de propagandă. În timpurile noastre, putem menționa logo-urile rețelelor de socializare, deja foarte bine cunoscute nouă.

 

Fiecare logo transmite în mod eficient un mesaj, pentru a obține entuziasmul publicului. La fel și siglele mașinilor. Acestea fac posibilă diferențierea unei mărci de concurența sa. Pentru a nu crea confuzii în mintea consumatorului, fiecare companie trebuie să rivalizeaze cu inventivitate și să vină cu semne și forme cât mai personalizate politicii lor. Alegerea unui logo inspirat permite companiei să își păstreze clienții și să trezească curiozitate printre alți consumatori.

Odată ce ai definit obiectul de activitate al companiei, încredințeaza design-ul logo-ului unei agenții care și-a dovedit valoarea în acest domeniu. În plus, fiind ambasador al companiei, nu este recomandabil să îl schimbi deoarece consumatorii ar putea fi ușor dezorientați.

Când un logo a ajuns la “maturitate” înseamnă că poate fi ușor de distins dintre toate celelalte doar spunând: “măr mușcât” sau “in”. Asta înseamnă că brandul a ajuns imprimat în conștiința consumatorilor.

logo social

Alegerea unui logo este ca și alegerea unei decizii extrem de importante pentru viața companiei. Reprezintă un punct de plecare în relația cu viitorii clienți. Ne-am putea gândi că cel mai bun logo trebuie să fie frumos însă, nu întotdeauna un logo “aglomerat” și cu multe elemente poate fi și eficient.

Calitatea produselor, a serviciilor precum și imaginea evocă o promisiune și trebuie să trezească simpatia. Cred că ai observat cum unele cântece devin ușor de fredonat și se transformă în hit-uri, iar altele, nu prind la public deloc. Este valabil și în cazul siglelor. De asemenea, este primul element despre care clienții, în mod inconștient creează o opinie pozitivă sau negativă asupra companiei.

logo old car

O simplă siglă nu asigură succesul unei companii, însă ea se află în centrul imaginii brand-ului și conferă identitate vizuală. Un logo va fi prezent pe rețelele sociale, pe cărțile de vizită, pe o mașină și pe site, bineînțeles! Pot mărturisi că, pasionată de design în general și de web-design și grafică în cazul de față, conceperea siglei de pe site-ul Ideorama îmi aparține în totalitate și reflectă întocmai viziunea pe care am avut-o în legătură cu acest site. În toată această misiune trebuie să existe o anumită uniformitate, pentru a evita confuzia și lipsa de credibilitate. Pe lângă aspectele de design, o sigla trebuie să fie compatibilă cu toate tipurile de ecrane și ușor de imprimat pe cărți de vizită și materiale promoționaletrebuie mai întâi de toate să fie în concordanță cu activitatea și să permită consumatorilor să identifice ușor obiectul activității. De asemenea, sunt foarte importante culorile și tipografia, acestea reflectând domeniul de activitate. Nu poți alege pentru o firma de consutanta în afaceri un logo cu litere Comic Sans și nici pentru un brand de jucării, tiparul Times New Roman.

Este esențial să poată fi memorat rapid și astfel să sporească notorietatea. Dacă numele brand-ului este răsunător, nu ezita să-l utilizezi. Un logo în mișcare sau care să creeze o senzație dinamică poate fi o alegere inspirată pentru un brand ce propune articole sportive sau activități recreative.

Trebuie să te gândesti că logo-ul va dăinui în timp precum un credincios camarad. În cazul unei societăți de outsourcing, literele bine definite, cu majuscule inspiră forță, încredere și ușurează citirea.

Dacă vei apela la o agenție profesionistă, vei primi logo-ul în format vector pentru a se potrivi pe orice suport web (site-ul web, rețele sociale etc.) și de imprimare (plicuri, facturi, obiecte promoționale, etc.), să fie în toate dimensiunile și în alb și negru.

Uneori, trebuie să știi că simplitatea este cuvântul de ordine. Cu cât este mai simplu, cu atât va fi mai ușor de memorat. Bineînțeles, calitatea serviciilor sau a produselor sunt și ele importante, dar un logo inspirat poate face diferența față de concurență.

Există tendințe actuale în design?

În timp, structurile evoluează către dinamic și cu încărcătură emoțională. Noile tendințe promovează stilul minimalist. “Less is more” funcționează și în acest caz și nu numai. Esențialismul este un alt concept care a apărut odată cu invazia de branduri și produse. Valorile simbolice intangibile, experiențele de neuitat și individualismul fac parte din această “nouă comunicare”.

apple

Ca și în cazul companiilor ce sunt obligate să inoveze pentru a ține pasul cu schimbările economice, așa și în cazul logo-urilor, provocarea va fi de a crea elemente noi încorporate în structura celor vechi.

Există o diferență între logo și simbol?

Un logo trebuie să depășească granițele și să poată fi citit și înțeles și de cei care locuiesc în alte țări. Astfel, se poate avea în vedere utilizarea imaginilor sau desenelor în locul literelor. Sunt companii care adopta un stil abstract, alegând forme sau simboluri fără o semnificație aparte.

Puterea logourilor depasese creativitatea în multe forme și funcții. Ele pot reprezenta mărci, identități, prestigiu și chiar convingeri sociale și politice, fiind o formă de protest. Unele persoane văd doar sigla, fără să se gândească la semnificația sau funcția sa. Adesea, în țările pe unde am umblat, până să ajung să memorez străzile, mă ghidăm după reclamele pe care le întâlneam. Că atare, puterea logo-ului și modul în care acesta influențează oamenii este imensă.

O simplă siglă nu asigură succesul unei companii, însă ea se află în centrul imaginii brand-ului și conferă identitate vizuală. Un logo va fi prezent pe rețelele sociale, pe cărțile de vizită, pe o mașină și pe site, bineînțeles! Pot mărturisi că, pasionată de design în general și de web-design și grafică în cazul de față, conceperea siglei de pe site-ul Ideorama îmi aparține în totalitate și reflectă întocmai viziunea pe care am avut-o în legătură cu acest site. În toată această misiune trebuie să existe o anumită uniformitate, pentru a evita confuzia și lipsa de credibilitate. Pe lângă aspectele de design, o sigla trebuie să fie compatibilă cu toate tipurile de ecrane și ușor de imprimat pe cărți de vizită și materiale promoționale.

Dacă te tentează să te joci cu diferite versiuni ale unei sigle pe care ți-o imaginezi, există diferite tool-uri gratuite unde poți să selectezi un model al industriei, numele companiei și să îl modifici după cum dorești. Vei primi o versiune gratuită, iar dacă vrei o versiune în format vectorial, va trebui să plătești.

Orice antreprenor care pornește într-o afacere va fi în postura de a se gândi la numele și imaginea firmei. În alt articol am subliniat importanța branding-ului în afaceri și ce reprezintă imaginea pentru o companie. Devine un set de percepții pe care publicul le poate avea asupra unei companii. Ea face posibilă informarea consumatorului, a clientului despre diferitele caracteristici ale companiei, despre produsele, serviciile sale sau despre marca sa.

Diferitele componente ale unui logo prezentate în acest articol demonstrează importanța imaginii în afaceri fiind nevoie de timp și de viziune pentru a o construi astfel încât să fie o imagine puternică.

Articolul precedentIdei de afaceri, creativitate si succes
Articolul următorIdei de afaceri actuale
Ce este Ideorama? De cate ori nu ati accesat site-uri fiind in cautare de idei de afaceri, satui poate sa munciti pentru alte companii? Ei bine, si eu ma numar printre aceia care au strabatut internetul in lung si lat in descoperire de noi idei. Am descoperit, ca doar fiind informat si la curent cu trend-urile in materie de afaceri, poti sa emiti pareri pertinente. Ideorama nu detine adevarul absolut, cum nici eu nu il detin, insa modelele prezentate in articole sau interviuri ale antreprenorilor din diferite domenii, pot aprinde acea scanteie creativa si te pot inspira. Cred cu tarie ca sunt oameni ce pot fi motivati de povesti, de parerile celor ce au reusit cu adevarat sau a celor ce in permanenta intreprind afaceri de succes. Bineinteles, este important cadrul geo-economic si social in care alegem sa ne dezvoltam afacerile. Daca si tu ai o poveste de afaceri interesanta si vrei sa-i inspiri si pe ceilalti, o poti face scriindu-mi pe adresa de e-mail: info@ideorama.ro. Mult succes!

1 COMENTARIU

  1. Sunt total de acord! Dar pentru cei care au început sau nu au destui bani, pot să recomand un site excelent pentru crearea de logo-uri logaster.com/ro/

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.