Inceperea unei afaceri, o provocare

In momentul in care te decizi sa demarezi o afacere apar nenumarate intrebari pe care orice viitor antreprenor si le-ar putea pune. Investitiile, parteneriatele, idei si actiuni cheie, toate gravitand in jurul ideii de afaceri centrale. Cateodata deciziile sunt luate de unul singur, alteori in urma sfatuirii cu prieteni, avocatii sau alte persoane autorizate si capabile sa te indrume in directiile potrivite. Dar dintre toate informatiile primite, cum stii care reprezinta alegerea potrivita?

La nivel filosofic poate fi dezbatut subiectul la nesfarsit, insa concret, care ar fi afacerea ce se poate incadra in contextul actual? Fiecare proiect in parte este diferit, la fel si fiecare intreprinzator.

Atunci cand te decizi sa incepi de unul singur, ai si finantarea precum si expertiza, poate fi foarte simplu. Poti alege sa lucrezi cu consultanti in domeniu si, daca contextul impune, poti lua in calcul si asocierea. Asocierea este cateodata esentiala pentru a dezvolta proiectul in zonele pe care expertiza ta nu le acopera.

Inainte de a te arunca cu capul inainte intr-un parteneriat, ai in vedere daca: 

  • Cunosti indeajuns persoana cu care urmeaza sa te asociezi. Care sunt calitatile si punctele vulnerabile?
  • Expertiza asociatului este valoroasa pentru proiect?
  • Valorile si principiile tale etice sunt in  armonie cu cele ale viitorului asociat?
  • Va putea acesta investi bani si timp?

Daca lucrurile nu sunt clare de la inceput, stim cu totii ca mai devreme sau mai tarziu, neintelegerile vor aparea. Transparenta este vitala, nu numai in cadrul proiectelor de afaceri.

Legat fondurile ce iti permit inceperea activitatii, totul depinde de anvergura proiectului si de viziune. Daca vrei sa dezvolti o companie tech, bineinteles, procurarea fondurilor va deveni o reala problema. Platforme precum  crowdfunder.com sau angel.co pot reprezenta alternative de a gasi solutii de finantare a proiectelor, dar si oportunitati de investitii.

Cu ajutorul unui plan bine pus la punct, estimeaza finantarea de care vei avea nevoie pentru dezvoltarea proiectului evaluand veniturile lunare si cum platile pot afecta cash-flowul.

In cazul in care ai un proiect in care crezi cu toata fiinta poti incerca sa convingi investitorii. Un plan solid, care sa demonstreze seriozitatea si existenta documentarii necesare vor fi utile in convingerea acestora. Putem avea o idee minunata, dar daca nu avem resursele necesare si sustinerea financiara, lucrurile nu pot deveni posibile.

O afacere intr-un spatiu fizic: cum alegi pozitia potrivita?

idei de afaceri

In aceste vremuri in permanenta schimbare poti avea sentimentul real de pierdere a busolei si de incertitudine asupra locului potrivit demararii viitoarei activitati. Care este zona sau cartierul? Este usor accesibil? Fluxul pietonal este suficient? Suprafata sau deschiderea vitrinei sunt potrivite? Acestea reprezinta doar cateva din aspectele ce trebuie avute in vedere atunci cand pui bazele unei activitati comerciale ce implica un spatiu fizic.

Studiu de piata: indispensabil

Cand este vorba sa cauti un spatiu comercial este cu mult diferit decat daca ai cauta sa inchiriezi pur si simplu un apartament. Iti poti dori sa deschizi o cafenea sau un restaurant, insa spatiul care iti face cu ochiul nu este intr-o zona circulata, nu are locuri de parcare si este departe de alte facilitati. Uita-l!

Un studiu de piata va releva o analiza comportamentala a celor mai importanti actori comerciali locali si a locului in care viitoarea activitate sa poata avea succes.

Facilitatile

Cum spuneam, trebuie avute in vedere o multime de elemente ce pot influenta drastic parcursul ulterior. Posibilitatea parcarii, existenta transportului in comun, pasaje pietonale, etc. Acestea sunt doar cateva elemente care pot incadra un spatiu comercial ca fiind adecvat. Daca spatiul comercial gasit este pe o strada cu sens unic si fara o minima posibilitate de parcare in apropiere, abandoneaza ideea.

Un cartier potrivit strategiei de marketing

O alta greseala pe care multi sunt tentati sa o faca este aceea de a se concentra doar pe aspectele cantitative si nu pe cele calitative. Nu in toate cazurile o strada foarte circulata va face ca pietonii sa se opreasca si sa te viziteze. De exemplu, daca te decizi sa comercializezi produse exclusiviste si piperate la pret intr-o zona frecventata de tineri sau in mare parte de cei cu venituri medii, clar nu vei cunoaste succesul. In concluzie, alege cartierul in care sa-ti deschizi activitatea in functie de caracteristicile socio-demografice ale acestuia. Densitatea magazinelor de acelasi fel este, de asemenea, de luat in calcul. Pot exista afaceri care sunt deja de foarte mult timp pe piata si care au cunoscut succesul, iar acestea genereaza un trafic de care afacerea ta ar putea sa beneficieze, chiar daca sunt concurente. Asta doar daca bugetul iti permite!

Fa observatii ale viitoarei adrese

De multe ori imi face o reala placere sa urmaresc comportamentul oamenilor in atare situatii si asta este indicat sa faci si cand ai pus ochii pe un spatiu comercial. Comportamentul trecatorilor in diferite momente ale zilei sau ale saptamanii poate fi extrem de relevant. Poti observa directiile din care vin cei mai multi, daca vin pietonal sau cu masina, cu bicicleta sau cu transportul in comun, daca trec grabiti sau daca privesc calm vitrinele, etc. 

Care a fost istoricul spatiului si ce schimbari se intrevad in zona

De multe ori sunt prevazute lucrari de amenajare sau proiecte ale primariei ce iti pot bloca temporar activitatea, asa ca este indicat sa te informezi inca de la inceput. De asemenea, daca se va schimba sensul de circulatie pot aparea reale probleme prin restrictionarea accesului dintr-un sens.

La pol opus, alte schimbari si proiecte aduce valoare viitoarei activitati. Orice proiect de renovare sau de imbunatatire a infrastructurii poate fi benefic afacerii tale.

Acestea fiind spuse, iti urez succes in identificarea si demararea unui proiect interesant!

 

Articolul precedentInterviu Gabriel Tomescu – CEO BMF GRUP
Articolul următorCiprian Ciceu, co-fondator BeTrader Academy România
Ce este Ideorama? De cate ori nu ati accesat site-uri fiind in cautare de idei de afaceri, satui poate sa munciti pentru alte companii? Ei bine, si eu ma numar printre aceia care au strabatut internetul in lung si lat in descoperire de noi idei. Am descoperit, ca doar fiind informat si la curent cu trend-urile in materie de afaceri, poti sa emiti pareri pertinente. Ideorama nu detine adevarul absolut, cum nici eu nu il detin, insa modelele prezentate in articole sau interviuri ale antreprenorilor din diferite domenii, pot aprinde acea scanteie creativa si te pot inspira. Cred cu tarie ca sunt oameni ce pot fi motivati de povesti, de parerile celor ce au reusit cu adevarat sau a celor ce in permanenta intreprind afaceri de succes. Bineinteles, este important cadrul geo-economic si social in care alegem sa ne dezvoltam afacerile. Daca si tu ai o poveste de afaceri interesanta si vrei sa-i inspiri si pe ceilalti, o poti face scriindu-mi pe adresa de e-mail: info@ideorama.ro. Mult succes!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.