BMF GRUP – lider in zona de Facility Management

Industria Facility Management a prins contur în jurul anilor ’70 în America, primii paṣi fiind făcuṭi de Herman Miller, cel care este recunoscut ca iniṭiatorul conceptului ce mai târziu s-a transformat în industrie. 

În cadrul sistemului de afaceri, managementul facilităților grupează sub responsabilitatea unui singur operator gestionarea globală a bunurilor, serviciilor și activităților, cu rolul de a optimiza raportul general calitate / cost. Externalizarea serviciilor generale este în plină expansiune, ca urmare a preferinței companiilor de a se concentra pe afacerea lor și de a-și încredința administrarea serviciilor profesioniștilor din domeniul Facility Management. 

Un bun management al facilităților poate reduce considerabil costurile cu personalul, cu energia și a eventualelor autorizări necesare pentru buna desfășurare a activității. Din punct de vedere economic, “gestionarea facilităților” permite firmelor să dirijeze inteligent resursele și câștigurile și să aibă costuri de operare mai mici. Din punct de vedere structural, vor beneficia de cunoștințele unor profesioniști, de controlul reglementărilor și de consultanță în scopul îmbunătățirii și întreținerii acestora. 

BMF GrupAbsolvent al Universității Politehnica din București, Gabriel Tomescu, la doar 29 de ani este CEO al BMF GRUP, companie înființată în 2013 ca o platformă de servicii de gestionare multitehnică. Compania este lider în furnizarea de servicii integrate de Facility Management și acoperă întreg teritoriul României prin personal propriu. Având o experiență în serviciile de Facility Management de mai bine de 7 ani, ṣi contribuind în mare măsură la întemeierea ṣi consolidarea companiei BMF GRUP, iniṭial ca vicepreṣedinte ṣi de un an de zile ca CEO al grupului, Gabriel Tomescu îndrumă cu succes peste 2000 de angajați. 

Echipa BMF este formată din manageri, coordonatori, ingineri și tehnicieni, cu peste 18 ani experiență în domeniu. Aceasta are expertiză în servicii integrate de Facility Management pentru construcții, precum: centre comerciale, birouri, platforme logistice, magazine multibrand, asambluri rezidențiale sau locații bancare. BMF GRUP administrează suprafețe de peste 8.000.000 mp, oferind o gamă completă de soluții de administrare, de gestionare a instalațiilor, întreținere, construcții, curățenie, securitate, mobilier, management de proiect, deszăpezire, peisagistică, situații de urgență, prevenirea și stingerea incendiilor, revizii, tehnologie inteligentă. Ca motiv de mândrie, Divizia de Curăṭenie a BMF GRUP a fost premiată la Gala Cleaning Show Awards 2018. 

Clienții BMF GRUP sunt companii cu renume precum Immochan, Anchor Grup, NEPI Rockcastle, Arsis, PRO TV, Kanal D, Mol România, Grupul Inditex, P&C, H&M, Grupul LPP, LCW Waikiki, Orsay, Decathlon, Garanti Bank, ING Bank, Banca Patria Bank, și parcuri industriale. Cu o bună organizare, timpul de intervenție în orice punct geografic de pe teritoriul României este de maxim 2 ore.

BMF Grup logo

Ideorama: Care a fost primul proiect în care v-ați implicat și cum arăta acesta în momentul preluării?

Gabriel Tomescu: Privesc cu entuziasm în urmă, cu mândrie ṣi apreciez că am ajuns ceea ce suntem astăzi, o companie cu renume în sectorul de facility management. Am plecat la drum încrezători, iar treptat ne-am format o echipă puternică, care îṣi duce la îndeplinire cu succes orice sarcină. 

Primul proiect în care ne-am implicat a fost preluarea portofoliului celui mai mare retailer din Europa, Inditex.  Am organizat în amănunt preluarea, am pregătit echipa care avea să activeze acolo ṣi am răspuns tuturor solicitărilor beneficiarului. Toate departamentele au fost implicate – mentenanṭă, curăṭenie, securitate, revizii specializate, amenajări ṣi renovare. Una dintre marile provocări ale acestui proiect a fost efectuarea curăṭeniei ṣi a altor sarcini în toată reṭeaua de magazine pe timpul nopṭii, astfel încât la ora deschiderii acestora totul să arate impecabil. În timp s-a consolidat un parteneriat de tradiṭie, cu multe experienṭe de lucru.

Ideorama: Apelând la serviciile unui manager de facilități, companiile au multiple avantaje. Pe lângă acordarea posibilității de a se focusa în direcția dezvoltării de proiecte utile, ce anume oferă BMF GRUP clienților?

Gabriel Tomescu: BMF GRUP le oferă siguranṭă, promptitudine ṣi eficienṭă clienṭilor, fiind o sursă unică pentru toate nevoile lor. Cred că unul dintre ingredientele succesului nostru este diversitatea serviciilor pe care le putem acoperi. Unul dintre obiectivele integrării unei palete atât de largi este optimizarea costurilor de administrare ṣi întreṭinere a proprietăṭilor, oricare ar fi ele, prin preluarea principalelor elemente de cost ale acestora – cost fizic, de resurse umane. 

“În acest moment, compania noastră asigură toate serviciile necesare întreṭinerii unei clădiri, din toate punctele de vedere – mentenanṭă multi-tehnică ṣi revizii specializate, servicii de pază, pompieri ṣi paramedici, servicii de curăṭenie, întreṭinere spaṭii verzi, deszăpezire ṣi servicii de construcṭii ṣi amenajări interioare, numai cu personal propriu, la nivel naṭional.”

BMF GRUP utilizează soluṭii integrate, bazate în principal pe optimizarea resurselor ṣi pe implementarea ṣi monitorizarea planului sistemic. Strategia integrată de facility management permite clienṭilor noṣtri să înṭeleagă, să vizualizeze ṣi să beneficieze de avantajele acestui sistem. De aici rezulta un buget de servicii redus, coordonare eficientă, funcṭionare unitară ṣi valoare de piaṭă crescută. Toate acestea alcătuiesc un pachet de servicii care se potrivesc fiecărui client, dar ṣi domeniului de activitate al acestuia.

Ideorama: Ce anume va conferă avantajul de lider și cum reușiți să va mențineți pe acest segment de piață? Ce principii va ghidează?

Gabriel Tomescu: Cum spuneam ṣi mai devreme, în primul rând, un mare avantaj este că BMF GRUP acoperă toate serviciile de facility management integrat prin personal propriu, angajaṭi eficienṭi care sunt frecvent instruiṭi. De asemenea, beneficiile oferite de noi sunt profesioniṣti recunoscuṭi în domeniu, soft integrat de management operaṭional, platformă online HelpDesk, sistem complet ṣi complex de raportare, acoperire naṭională, manager de proiect dedicat, mijloace de comunicaṭie criptată ṣi securizată. 

BMF Grup

Tocmai pentru că am reuṣit să ne construim o reputaṭie puternică ṣi serioasă prin asigurarea unui raport corect între calitate ṣi preṭ pentru serviciile furnizate, avem parte de o apreciere deosebită în rândul clienṭilor, partenerilor, investitorilor ṣi al dezvoltatorilor din piaṭă. Pentru noi acest lucru reprezintă o satisfacṭie deosebită. Cuvântul de bază la BMF GRUP a fost şi este în continuare munca. Incă de la înfiinṭare ne-am ghidat după principii de dezvoltare, temeinice şi bine conturate. Am ṭinut să le induc angajaṭilor din companie în permanenṭă crezul meu„Nu există probleme, există doar soluţii” ṣi că implicarea fiecăruia dintre noi este fundamentală.

Ideorama: Ați participat în Bulgaria la EFMC – European Facility Management Conference, un eveniment cu renume în această industrie. Cum arată managementul facilităților în Europa și dacă compania BMF GRUP mai are țeluri de atins pentru a fi în rând cu coloșii în domeniu din afară țării?

Gabriel Tomescu: Mă bucur că am putut fi prezenṭi la EFMC, acest eveniment este o emblemă a facility managementului european, cu peste 25 de ani de istorie. Într-adevăr, participând la astfel de conferinṭe, poṭi resimṭi diferenṭele. Sectorul de facility management este la un alt nivel în Europa. Ṣi spun că este la un alt nivel, mai ales prin prisma educaṭiei. 

În Europa ṣi nu numai, se acordă o atenṭie sporită acestui domeniu, există universităṭi care au ramuri dedicate FM-ului, cursuri ṣi seminarii utile celor care prestează astfel de servicii.  Însă, este încurajator faptul că ṣi în ṭara noastră această industrie creṣte de la an la an. Să ṣtiṭi că evoluṭia acestui sector ṭine foarte mult ṣi de noi, prestatorii de servicii FM, de adaptarea noastră la tehnologie ṣi deschiderea către noi orizonturi.

 Noi dorim să fim în pas cu tehnologia, inovaṭia ṣi la curent cu necesităṭile ṣi noutăṭile din sectorul în care activăm ṣi să ne adaptăm la o lume în continuă schimbare.

De aceea, participăm constant la evenimente unde se dezbat cele mai bune practici privind managementul clădirilor, tendințe în tehnologie și provocări în serviciile de facility management. Îmi place să spun că suntem diferiṭi, ṣi să ṣtiṭi că acest lucru se reflectă în calitatea ṣi eficienṭa serviciilor noastre.

Ideorama: Cum se reușește printr-o bună gestionare a serviciilor de Facility Management influențarea la nivel global a bunăstării oamenilor?

Gabriel Tomescu: În urmă cu câṭiva ani, făcea furori în lumea business-ului teoria Z a japonezului William Ouchi, specifică economiei japoneze dar care în prezent este aplicată de către mari corporaţii. Acest concept pune accent sporit pe bunăstarea angajaţilor, care pentru a fi productivi în cadrul companiei, trebuie să li se ofere satisfacţii și beneficii pe termen lung. 

Oamenii îṣi petrec majoritatea timpului în clădiri, fie că vorbim de locul de muncă sau de mediile de relaxare. Aṣadar, serviciile de facility management joacă un rol vital ṣi influenṭează bunăstarea oamenilor. Mediul interior trebuie să fie un loc sigur, care nu numai că răspunde nevoilor fizice de bază ale omului, ci răspunde, de asemenea, nevoilor psihologice ale ocupanților unei clădiri, îmbunătățește abilitățile lor și ajută la bunăstarea lor. 

Pe măsură ce FM-ul încearcă să optimizeze performanța energetică a clădirilor, în ceea ce privește serviciile instalate și materialele de construcție, este esențial ca noi cei care prestăm aceste servicii să luăm în considerare și modul în care putem ajuta ocupanții să-și controleze și să își consume mai bine energia. Rolul facility managementului în asigurarea unui mediu confortabil în clădiri este larg recunoscut, acesta fiind responsabil pentru gestionarea factorilor de mediu în interior, cum ar fi calitatea aerului, nivelul de iluminare, nivelul de zgomot, confortul termic, siguranța.

Gabriel Tomescu BMF GRUP

Ideorama: Cumva, BMF GRUP, pune umărul la dezvoltarea economică a României. Care sunt factorii de decizie ce pot influența bunul mers al lucrurilor în acest sector?

Gabriel Tomescu: Eu simt că mi-am îndeplinit obiectivul, acela de a construi o companie puternică, prosperă, care a venit în sprijinul multor oameni, care le-a asigurat stabilitate ṣi seriozitate. Desigur, fiecare companie contribuie mai mult sau mai puṭin la dezvoltarea economică a ṭării, pentru noi contează traseul nostru ṣi muncim pentru a avea o evoluṭie constantă ṣi eficientă. Sunt mulṭi factori externi ṣi factori de decizie care pot contribui la dezvoltarea acestui sector. Noi am crescut prin forṭe proprii, cu multă muncă, responsabilitate ṣi implicare ṣi dorim să urmăm acest drum în continuare.

Ideorama: Ce beneficii pot fi observate în cadrul companiilor prin dezvoltarea și integrarea de programe strategice de siguranță și sănătate?

Gabriel Tomescu: În ultimele decenii, companiile au făcut progrese semnificative în abordarea problemelor legate de sănătate și siguranță la locul de muncă. În primul rând, un mediu de lucru sigur va îmbunătăṭi calitatea muncii. Siguranṭa la locul de muncă este unul din factorii care contribuie la bunăstarea angajaṭilor, acest lucru ducând la creṣterea productivitătii. 

În al doilea rând, cu cât numărul accidentelor sau bolilor de natură profesională este mai scăzut, cu atât scade numărul zilelor de incapacitate de muncă a lucrătorilor. Este important ca orice companie să conṣtientizeze că e mult mai ieftin să realizeze activităṭi de prevenire decât să facă faṭă consecinṭelor neplăcute ale unui accident. 

În compania noastră au fost realizate îmbunătățiri majore ale siguranței prin utilizarea evaluării riscurilor, a examinărilor medicale de supraveghere, pregătirea în domeniul siguranței, echipamentul de protecție a fost îmbunătăṭit. Aceste două activități la locul de muncă, siguranța și sănătatea au evoluat în tandem ṣi ṭin să se integreze într-o cultură cu adevărat durabilă în compania noastră. 

Ideorama: Cum vede BMF GRUP viitorul companiilor românești și ce sectoare merită atenție sporită pentru dezvoltare?

Gabriel Tomescu: Următorii ani vor aduce schimbări majore în lume pe plan economic, politic și social, iar toate companiile vor resimți din plin schimbările de pe piața financiară. Eu sunt un om optimist ṣi am încredere că această zonă a companiilor private va avea un parcurs optim. Tehnologia, digitalizarea, investiṭia în oameni talentaṭi, diversitatea la locul de muncă vor influenṭa dezvoltarea unor business-uri de succes.

Sectorul de facility management este în plină expansiune ṣi inovare, sunt convins că pe viitor va lua amploare, iar noi suntem pregătiṭi să facem faṭă provocărilor.

Ideorama: Aveți clienți cu nume dintre cele mai grele. Cum trebuie gestionat un asemenea portofoliu?

Gabriel Tomescu: Din cele peste opt milioane de metri pătraṭi administrati, 40 sunt centre comerciale moderne. Un asemenea portofoliu se gestionează oferind profesionalism, atenṭie, calitate ṣi eficienṭă. De aceea, în opinia mea sunt patru criterii esenṭiale pentru ca un serviciu de FM să fie de calitate: implementarea unui sistem de management performant, găsirea soluṭiilor inovatoare specifice fiecărei clădiri ṣi eficientizarea resurselor, evaluarea ṣi implementarea unui sistem de  management al riscurilor. 

Noi preluăm aproape tot ce înseamnă proceduri, avizare, certificare, întreṭinere, verificare, reparaṭii ṣi intervenṭii. Ne asumăm un rol intern în cadrul partenerului nostru, pentru ca managementul acestuia să se poată concentra pe obiectivele de afaceri pe care este specializat. În această manieră, reuṣim să aducem beneficii precum costuri scăzute, trasabilitate, comunicare eficientă ṣi politică unitară. Pentru ca aportul nostru să fie resimṭit ca plus valoare, abordarea trebuie să fie responsabilă ṣi personalizată pe nevoile fiecăruia. De asemenea, este foarte importantă ṣi capacitatea de a te adapta la feedback, astfel încât soluṭiile prezentate să fie în concordanṭă cu nevoile beneficiarului. 

Ideorama: Ce se întâmplă atunci când ai de mobilizat într-un timp foarte scurt o echipă de 1000 de oameni? 

Gabriel Tomescu: Nu de puṭine ori am fost solicitaṭi să preluăm obiective mari de pe o zi pe alta. Acest lucru implică organizare riguroasă ṣi decizii importante luate într-un timp foarte scurt. De fiecare dată am trecut cu succes, reuṣind să ne mobilizăm întreaga echipă, ṣi pentru acest lucru le mulṭumesc celor care formează compania BMF GRUP. 

BMF Grup

Ideorama: Fiind un sector relativ nou pentru piața din România, care sunt inconvenientele ce pot apărea? Este deja impregnată în conștiința companiilor de la noi necesitatea serviciilor de FM?

Gabriel Tomescu: Pot spune că sectorul de Facility Management a câṣtigat importanṭă în ultimii ani. Atât proprietarii cât ṣi property managerii, fie ei companii specializate sau resurse proprii ale beneficiarilor clădirilor, au conṣtientizat că proprietăṭile ṣi utilităṭile bine gestionate ajută companiile să funcṭioneze eficient. Orice clădire are un ciclu de viaṭă ṣi cu cât aceasta este mai bine întreṭinută, cu atât, viaṭa acesteia se prelungeṣte. 

Serviciile unei companii de FM trebuie să genereze optimizare de costuri ṣi exploatare ṣi să aducă valoare adăugată proprietăṭilor aflate în administrare. De accea, toti furnizorii de servicii trebuie să înṭeleaga faptul că nu este suficient doar să “plasezi” forṭa de munca ci trebuie să oferi servicii de calitate. Aceasta înseamnă coaching, training, calificare, proactivitate, implementare de sisteme informatice, analiză riscuri, implementare planuri de măsuri, sisteme de raportare etc.

Ideorama: Ca fiecare companie, bănuiesc că aveți o misiune. Care este aceasta și cum v-ați schimbat viziunea de-a lungul timpului?

Gabriel Tomescu: Cum am precizat în nenumărate rânduri, misiunea BMF GRUP este de a prelua toate sarcinile ṣi problemele beneficiarilor, de a le gestiona ṣi a le rezolva. Astfel încât, focusul principal al acestora să fie strict pe linia de business pe care este specializat, ṣi nu pe problemele conexe ce ocupă timp ṣi resurse. Încă de la început, viziunea mea a fost focalizată pe planul de afaceri ṣi pe activitatea pe care o desfăṣurăm. Îmi place să anticipez lucrurile. Stim cu toṭii că în antreprenoriat viziunea este mai degrabă capacitatea de a vedea lucrurile puṭin înaintea celorlalṭi. 

De-a lungul timpului ne-am adaptat schimbărilor, nevoilor pietei, tehnologiei, iar viziunea noastră am transformat-o în deviză. “ONE STOP-ONE SOLUTION” presupune integrarea tuturor serviciilor astfel încât beneficiarul poate să înṭeleagă, să vizualizeze ṣi să beneficieze de avantajele acestui sistem. Rezultatul va fi un buget de servicii redus, coordonare eficientă, funcṭionare unitară ṣi plus de valoare.

Ideorama: Care este partea cea mai dificilă în acest business?

Gabriel Tomescu: O companie este ca un puzzle, fiecare componentă contribuie fundamental la consolidarea acesteia, la fel cum piesele de puzzle împreună construiesc imaginea finală. Pentru a îṭi îndeplini obiectivul ṣi a ajunge la rezultatul final, ai nevoie de piese, de răbdare, de muncă ṣi perseverenṭă. 

Una dintre cele mai importante piese ale puzzle-ului BMF GRUP este resursa umană. O putem considera ṣi cea mai dificilă parte în acest business, prin prisma faptului că oamenii muncitori, dedicaṭi ṣi de încredere sunt foarte greu de găsit.” 

În general, companiile din România se confruntă cu deficitul de forṭă de muncă. Tocmai de aceea, pentru a evita astfel de situaṭii, eu, dar ṣi colegii mei care fac parte din managementul companiei, am încercat să avem o abordare diferită în relaṭia cu angajaṭii. Am întemeiat o echipă omogenă, unde încrederea este una dintre cele mai importante valori pentru bunul mers al companiei ṣi pentru consolidarea unui mediu de lucru plăcut, armonios ṣi eficient. 

Ideorama: Ați acoperit o bună parte din segmentul în care poate exista FM. Înspre ce alte proiecte urmează să vă îndreptați atenția?

Gabriel Tomescu: Consider că exista în continuare un mare potenṭial de creṣtere în piaṭa de Facility Management Integrat, datorită necesităṭii crescânde de eficientizare a operaṭiunilor ṣi a costurilor de operare. De asemenea, se datoreaza si proiectelor care sunt în curs de finalizare ṣi viitoare proiecte anunṭate de marii dezvoltatori prezenṭi în România. Strategia noastră va rămâne echilibrarea activităṭii între Bucureṣti ṣi restul ṭării, specializarea continuă a echipelor ṣi optimizarea echipelor de intervenṭie. In prezent avem capacitatea de a ajunge în maxim doua ore oriunde în România.

Ideorama: Va ocupați și de obținerea de certificări necesare unei bune desfășurări a activităților. Care sunt acestea?

Gabriel Tomescu: BMF GRUP asigură tuturor clienṭilor săi servicii la standarde de calitate europene ṣi internaṭionale, în baza certificărilor emise de către instituṭii abilitate pe domeniile din sfera noastră de activitate. Avem certificări ISCIRautorizaṭie operator RSVTI, autorizaṭie verificări tehnice în utilizare – PT A1, instalare, montare ṣi reparaṭii – PT A1, certificări IGSU, IGPR ṣi ANRE – atestat de tip A1, atestat de tip Be, atestat de tip B.

Ideorama: BMF GRUP cuprinde o paletă largă de divizii – Divizia de Facility Management, Divizia de Curăṭenie, Divizia de Securitate, Divizia de Construcții, Divizia de Revizii specializate, Divizia Design interior, Divizia Producṭie mobilier, Divizia Auto service ṣi Divizia IT și întrunește peste 2000 angajaṭi. Cum este posibilă gestionarea unui capital uman atât de dezvoltat?

Gabriel Tomescu: Revin la puzzle-ul de mai devreme. Diviziile reprezintă piesele acestuia, toate coroborate alcătuiesc ceea ce vedeṭi astăzi – o echipă unită, frumoasă ṣi eficientă, BMF GRUP. Fiecare divizie are un coordonator, care este la curent cu absolut tot ceea ce apare zi de zi, cu solicitările fiecărui angajat sau client. Acesta este un om de bază care găseṣte mereu soluṭii ṣi îṣi îndrumă profesionist echipa. 

Reuṣim să gestionăm eficient un astfel de capital deoarece toṭi oamenii din companie îṣi cunosc locul, poziṭia ṣi activitatea pe care trebuie să o presteze. Fiecare părticică din BMF GRUP este acoperită în totalitate secundă de secundă. Încă de la înfiinṭare, noi am investit constant în resursele umane, acestea fiind considerate cel mai valoros activ utilizat în procesul muncii. 

Valorificăm potenţialul uman şi acordăm atenṭie sporită managementului resurselor umane. Compania noastră dezvoltă resursele umane prin educaţie continuă şi formare profesională, dorind să contribuie la dezvoltarea socio-economică a acestora. Pentru toate serviciile prestate, compania are personal propriu ṣi se asigură că angajaṭii ei performează într-un mod productiv ṣi profesionist. Evolutia angajaților reprezintă o prioritate pentru noi. Astfel, organizăm în mod constant formări și cursuri, pentru ca aceṣtia să obțină informații importante și să fie la curent cu toate solicitările clienților, sau noutățile din domeniu.

Ideorama: Trăim deja în era revoluției digitale în care resursa umană tinde către înlocuirea cu Inteligenṭa artificială. Cum vedeți această trecere?

Gabriel Tomescu: Desigur, evoluṭia umană îṣi urmează cursul firesc, nu ar trebui să surprindă pe nimeni faptul că ne automatizăm, ne mecanizăm, iar inteligenṭa artificială ia amploare. Atât eu, cât ṣi oamenii din compania mea, suntem deschiṣi ṣi privim cu interes, curiozitate ṣi adaptabilitate această trecere, care ne uṣurează munca în prezent. Dovadă stă participarea noastră la conferinṭe ṣi evenimente care abordează ṣi dezbat subiecte privind evoluṭia ṣi inteligenṭa artificială. 

Gabriel Tomescu BMF GRUP

“Suntem conṣtienṭi că pentru a rezista, în general în lumea de business, ṣi în particular în acest domeniu, trebuie să ne adaptăm schimbărilor ṣi să le acceptăm, automatizarea proceselor zilnice înseamnă evoluţia oricărei afaceri.” 

Ideorama: O tendință internațională este cea a contrucṭiei de clădiri cu consum redus de energie. Cum influențează construcṭia corectă a unei clădiri, zona de facility management?

Gabriel Tomescu: În materie de clădiri, ceea ce numim green buildings, nu se referă doar la proiectarea ṣi construcṭia clădirii, ci este o constantă pe toată durata de existenṭă a clădirii respective. Aici intervine sectorul de facility management, în special prin serviciile privind administrarea ṣi întreṭinerea clădirii, mentenanṭa instalaṭiilor, curăṭenia. 

În construcṭia corectă a unei clădiri există mai mulṭi indicatori care trebuie urmăriṭi. Unul dintre ei priveṣte energia cu o gamă variată de strategii, monitorizarea folosirii acesteia, folosirea materialelor durabile. După cum puteṭi observa, facility managementul intervine destul de devreme, dar urmăreṣte întreg parcursul duratei de viaṭă a unei clădiri.

Ideorama: În administrarea sistemelor de instalații sunt foarte importante inspecțiile de prevenție. Ce va sfătuiți cel mai adesea clienții?

Gabriel Tomescu: Sintagma „Mai bine prevenim, decât să tratăm”, este de mare însemnătate ṣi în acest caz. Pentru a preveni incidentele ce pot surveni în administrarea sistemelor de instalaṭii, este necesar ca cel puțin o dată pe an să se efectueze o inspecție tehnică a acestora. BMF GRUP sfătuieṣte clienṭii să dea o importanṭă deosebită acestor aspecte ṣi recomandă inspecṭiile preventive în vederea eliminării tuturor riscurilor. Echipele noastre efectuează inspecṭii preventive cu ajutorul unor echipamente specializate. 

Ideorama: A venit sezonul cald și implicit avem nevoie de o bună ventilație la birou sau în spațiile comerciale. Ce impact poate avea asupra sănătății oamenilor o slabă mentenanță a sistemelor de ventilație?

Gabriel Tomescu: Tocmai pentru că noi suntem adepṭii unei bune gestionări a imobilelor, respectiv a sistemelor de încălzire, ventilaṭie ṣi condiṭionare a aerului, înainte de începerea sezonului cald, s-au făcut toate verificările tehnice necesare în spaṭiile care ne sunt atribuite. Într-adevăr, un aspect deosebit de important la locul de muncă este calitatea aerului pe care îl respirăm. Fie că vorbim de temperatură, umiditate, lipsa oxigenului din aerul inspirat, bacterii dezvoltate în sistemul de ventilaṭie sau chiar mucegai, sunt factori care contribuie la calitatea aerului din clădiri ṣi spaṭii închise. 

“Mentenanṭa sistemelor de ventilaṭie este foarte importantă atunci când vine vorba de sănătatea oamenilor. O gestionare necorespunzătoare poate afecta persoanele din clădiri. Acestea se vor confrunta cu simptome precum durerile de cap, senzația de oboseală, stare de disconfort.” 

De asemenea, ventilația poate avea un impact semnificativ ṣi asupra bolilor respiratorii transmisibile, asupra performanței și productivităṭii sarcinilor, asupra calităṭii aerului percepută în rândul ocupanților, dar ṣi asupra alergiilor respiratorii sau a astmului. Aṣadar, o  mai bună igienă, punerea în funcțiune, operarea și întreținerea sistemelor de tratare a aerului pot fi deosebit de importante pentru reducerea efectelor negative ale sistemelor HVAC. Ventilaṭia poate avea efecte nocive asupra calității aerului din interior și a climei dacă nu este proiectată, instalată, întreținută și exploatată corespunzător. 

<

Ideorama: Ați depășit granițele României spre zona Middle East unde necesitatea serviciilor de FM este resimțită. Ce alte zone de dezvoltare mai vizați?

Gabriel Tomescu: Ne îndreptăm atenṭia către câteva zone din Europa, printre care Londra ṣi Sofia. În Anglia, conceptul de facility management este mult mai popular ṣi mult mai bine înṭeles, iar zona industrială de real estate este prosperă. Piața europeană a serviciilor Facility Management (FM) evoluează într-un ritm alert, iar companiile se adaptează mecanismului ṣi trec la furnizori de servicii multifuncționale sau integrate.

Ideorama: Sunteți un antreprenor încă tânăr. Ce calități trebuie să aibă un antreprenor tânăr pentru a dezvolta și conduce o afacere de milioane de euro?

Gabriel Tomescu: În primul rând, trebuie să fii pasionat de ceea ce faci, aceasta este cheia succesului, pasiunea pentru produsul sau serviciul tău, te va menține mereu motivat. O calitate importantă o reprezintă ṣi viziunea, focalizată pe planul tău de afaceri ṣi pe activitatea pe care o desfăṣori. De asemenea, cunoaṣterea domeniului de activitate contribuie categoric. Eu deja veneam cu un bagaj de cunoṣtinṭe acumulate, care m-au ajutat foarte mult în consolidarea companiei. 

“Personal, consider că un antreprenor de mare succes este cel care are un nivel ridicat de inteligenṭă emoṭională. Acela va fi cel mai potrivit lider, deci va putea conduce mai bine echipa sa către succesul de business.”

Dacă mă uit în urmă, ṣi parcursul meu a fost unul tumultos, cu obstacole ṣi probleme. Pentru a reuṣi, ai nevoie de multă perseverenṭă ṣi determinare. Am muncit mult, am avut încredere în mine ṣi în oamenii mei ṣi am continuat ascensiunea pentru îndeplinirea obiectivelor companiei. 

Articolul precedentIdei de afaceri actuale
Articolul următorInceperea unei afaceri. Aspecte premergatoare
Ce este Ideorama? De cate ori nu ati accesat site-uri fiind in cautare de idei de afaceri, satui poate sa munciti pentru alte companii? Ei bine, si eu ma numar printre aceia care au strabatut internetul in lung si lat in descoperire de noi idei. Am descoperit, ca doar fiind informat si la curent cu trend-urile in materie de afaceri, poti sa emiti pareri pertinente. Ideorama nu detine adevarul absolut, cum nici eu nu il detin, insa modelele prezentate in articole sau interviuri ale antreprenorilor din diferite domenii, pot aprinde acea scanteie creativa si te pot inspira. Cred cu tarie ca sunt oameni ce pot fi motivati de povesti, de parerile celor ce au reusit cu adevarat sau a celor ce in permanenta intreprind afaceri de succes. Bineinteles, este important cadrul geo-economic si social in care alegem sa ne dezvoltam afacerile. Daca si tu ai o poveste de afaceri interesanta si vrei sa-i inspiri si pe ceilalti, o poti face scriindu-mi pe adresa de e-mail: info@ideorama.ro. Mult succes!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.