Aplicația Beez – un “ghiont” pentru a economisi

Comerțul electronic satisface din ce în ce mai mult pofta de consum online a românilor. Sectorul comerțului electronic pare, așadar, atât de promițător încât este profitabil și cu posibilități infinite de evoluție în următorii ani. Pentru ca o afacere să fie durabilă în mediul online, la fel ca și în cel fizic, depinde de capacitatea managerilor de a transforma fiecare cumpărător în client fidel. 

Loialitatea față de branduri și față de site-urile comercianților pare să fie confirmată și în mediul online. Programele de fidelizare nu sunt noi. Consumatorii apreciază în mod clar recompensele pentru interesele și preferințele lor de cumpărare, fiind bucuroși să știe că li se răsplătește loialitatea.

Să fii tânăr este frumos. Să fii tânăr, inteligent și ambițios este ideal. Totuși, acel tânăr care încă de la vârsta de 17 ani pășea cu pași repezi către culmile antreprenoriatului, a evoluat și are deja la activ numeroase proiecte finalizate și altele în curs de derulare. Atunci, pe lângă oficiul de translator pe care îl făcea pentru americanii veniți să viziteze România sau prin vânzarea portretelor, se lansa și în crearea de logo-uri pentru cunoscuți. 

Un Richard Branson în devenire, Lucian Cramba, alături de Vasile Tămaș, cofondator, și o echipă de programatori pasionați, au făurit în atelierul lor din Alba Iulia încă o aplicație ce se anunță a fi revoluționară. Aceștia vorbesc cu pasiune despre “misiunea” lor și nu despre aceasta ca o afacere. Prin aplicația BeezLucian & Co. urmăresc să definească noi comportamente legate de cumpărăturile online. Aplicația Beez este, în sine, o platforma prin intermediul căreia recuperezi o parte din banii cheltuiți pentru cumpărăturile online. Înregistrarea în platforma este gratuită. Astfel poți economisi bani simplu și ușor. 

Fiecare dintre noi și-ar dori să poată economisi și în același timp să se bucure de aventura la cumpărături.

Ideorama: Lucian, care este viziunea voastră legată de cumpărăturile online și ce doriți să imprimați publicului consumator prin aplicația Beez?

Lucian Cramba: Online-ul este un prim pas prin care ne dorim să aducem utilizatorii noștri în zona de independența financiară.

Obiectivul nostru este ca fiecare utilizator să știe că poate economisi bani din fiecare achiziție online. Acum, pe lângă economisirea timpului datorită shopping-ului online, vor economisi și bani.

Ideorama:Cu câte magazine aveți parteneriat în prezent?

Lucian Cramba: În prezent avem 317 magazine partenere și ne dorim să creștem constant acest număr urmărind sugestiile și recomandările utilizatorilor.

Ideorama:Cum ați avut ideea acestei aplicațîi?

Lucian Cramba: Ideea aplicației aparține cofondatorului aplicației Vasile Tămaș, care împreună cu echipa, a validat conceptul. Povestindu-mi despre misiunea start-up-ului am realizat că pot aduce un plus de valoare datorită experienței și know-how-ului. Am înțeles foarte bine problema pe care o rezolva, fiind unul dintre persoanele care cumpără online însă fără a avea un comportament de a economisi bani.

beez ideorama

 

Ideorama: Prin ce procedeu își pot recupera clienții “economia”?

Lucian Cramba: Tot procesul este foarte simplu. În platformă este o secțiune specială pentru retragerea economiilor în numerar. Fiecare utilizator alege momentul în care poate să își retragă economiile de îndată ce ajunge la minim 50 de Ron.

Ideorama: Cum arată echipa creativă din spatele multor ore de cod și muncă?

Lucian Cramba: Întreagă echipă a muncit enorm pentru dezvoltarea și lansarea acestei aplicații. Însă f​iecare dintre noi vine la muncă ca să facă ceea ce îi place și îl inspiră. ​Partea cea mai bună este că toate aceste aspecte sunt benefice și pentru creșterea business-ului.

echipa beez

Ideorama: În toate această incursiune în antreprenoriat bănuiesc că ai cunoscut și eșecul. Cum a arătat acesta și ce ai învățat de pe urma lui?

Lucian Cramba: Este important să te focusezi pe 20% dintre acțiuni care să aducă 80% din rezultate. Ideea este maxim 5% din succesul unui start-up. Diferența o face implicarea echipei în execuția proiectului.

Ideorama:Ce este mai greu atunci când produci o aplicație: să o dezvolți sau să o promovezi?

Lucian Cramba: Cel mai provocator lucru este să găsești canalele și metodele de promovare care să îți aducă utilizatorii cu adevărat interesați de soluția pe care o oferi. De îndată ce aceștia înțeleg exact valoarea adăugată a platformei și încep să economisescă bani constant, va fi mai simplu să îi fidelizam.

beez app
Economisești inteligent

Ideorama:Dezvoltând o aplicație prin care vă adresați unor utilizatori aparent reticenți la economisirea unor sume mici, cum pot aceștia fi motivați să dezvolte un anumit pattern de comportament în cumpărăturile online?

Lucian Cramba: Totul trebuie să pornească de la educarea lor din punct de vedere financiar și schimbarea obiceiurilor financiare. Ei trebuie să înțeleagă că acești pași mici îi vor ajuta în tot procesul de economisire.

Ideorama: Aplicația deja ajunsă la maturitate, Fast Order, este prezentă și în locuri precum New York, Dubai, Spania, Danemarca sau Londra. V-ați propus același lucru și pentru Beez?

Lucian Cramba: Următorul pas este intrarea pe piața din USA pentru că acolo, piața de e-commerce este la un alt nivel. Deja am început discuțiile cu Citi Bank despre un parteneriat strategic și o rundă de investiții.

Ideorama: Care sunt impedimentele atunci când depășești granițele țării cu afacerea?

Lucian Cramba: În principiu vorbim de diferențe de cultură, caracteristici diferite ale piețelor și a comportamentului de shopping online.

beez app

Ideorama:Dacă nu ai fi activat în domeniul afacerilor ce meserie ai fi avut?

Lucian Cramba: Nu m-am gândit niciodată la asta. Nu am un plan B.

Ideorama: Ce este cel mai important în derularea unei afaceri?

Lucian Cramba: Să prețuiești ECHIPA. Se găsește cea mai bună soluție la fiecare provocare atunci când fiecare membru al echipei este implicat.

Ideorama: Detasandu-te de poziția de “creator” al aplicației Beez, ce anume îți place cel mai mult la aceasta?

Lucian Cramba: Cred că această aplicație are potențialul de a schimbă comportamentul financiar și de a determina utilizatorii să economisească, de astăzi și nu de mâine așa cum se întâmplă de cele mai multe ori.

Articolul precedentIdentificarea oportunitatilor de afaceri
Articolul următorCatalin Buzatu – CEO Excellence VIP Services 
Ce este Ideorama? De cate ori nu ati accesat site-uri fiind in cautare de idei de afaceri, satui poate sa munciti pentru alte companii? Ei bine, si eu ma numar printre aceia care au strabatut internetul in lung si lat in descoperire de noi idei. Am descoperit, ca doar fiind informat si la curent cu trend-urile in materie de afaceri, poti sa emiti pareri pertinente. Ideorama nu detine adevarul absolut, cum nici eu nu il detin, insa modelele prezentate in articole sau interviuri ale antreprenorilor din diferite domenii, pot aprinde acea scanteie creativa si te pot inspira. Cred cu tarie ca sunt oameni ce pot fi motivati de povesti, de parerile celor ce au reusit cu adevarat sau a celor ce in permanenta intreprind afaceri de succes. Bineinteles, este important cadrul geo-economic si social in care alegem sa ne dezvoltam afacerile. Daca si tu ai o poveste de afaceri interesanta si vrei sa-i inspiri si pe ceilalti, o poti face scriindu-mi pe adresa de e-mail: info@ideorama.ro. Mult succes!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.